Talianska spoločnosť oznámila, že sa s členmi rodiny Marnier-Lapostolle, ktorí kontrolujú spoločnosť Société des Produits Marnier Lapostolle (SPML – liehoviny predáva pod značkou Grand Marnier), dohodla na odkúpení 26,6-% podielu firmy, pričom za akciu ponúkla 8,05 eura. V porovnaní s piatkovou uzatváracou cenou akcií francúzskej spoločnosti to predstavuje vyše 60-% prémiu.
“Grand Marnier je francúzska ikona so 150-ročnou históriou. Táto akvizícia sa perfektne hodí do našej stratégie ďalšieho rastu na zahraničných trhoch,” povedal výkonný riaditeľ Campari Bob Kunze-Concewitz. Firma verí, že akvizíciou, ktorá je najväčšou od roku 2007, keď na post šéfa nastúpil práve Kunze-Concewitz, vyťaží z rastu dopytu po klasických miešaných nápojoch, najmä v USA.
Oznámená transakcia rozširuje pôvodne v pondelok (14.3.) oznámenú akvizíciu svetovej distribučnej siete Grand Marnier zo strany Cammpari. Tou sa Campari stane výhradným celosvetovým distribútorom liehovín Grand Marnier. V súčasnosti distribúciu zabezpečuje viacero firiem, medzi nimi aj výrobca šampanského Moët Hennessy a britský výrobca alkoholických nápojov Diageo.
Firmu Campari, ktorá sídli v Miláne, založili v roku 1860. V súčasnosti je šiestym najväčším producentom liehovín na svete, pričom produkuje desiatky značiek, okrem aperitívov aj americkú whisky Wild Turkey či vodku SKYY. SPML vznikla v roku 1827 a je známa najmä výrobou koňakov, armaňakov a vín. Jej vlajkovou značkou je Grand Marnier, likér s pomarančovou príchuťou.