Bratislava 13. mája (HSP/Foto:Maserati)
Mnohým sa značka Maserati spája s luxusom a výnimočnosťou – okrem toho, že je Maserati drahé, je aj pomerne málo vídané na cestách. Nedá sa tomu ani veľmi čudovať, keďže v závodoch Maserati sa vyrobí ročne menej ako 10 tisíc vozidiel. Zdá sa však, že Maserati má aktálne v pláne osloviť väčší počet potenciálnych zákazníkov a preniknúť do vôd, kde dominuje Audi A6, BMW 5 alebo Mercedes-Benz tiedy E. Poďme teda nahliadnuť, čo pre nás inžinieri a dizajnéeri z Maserati pripravili.
Často sa v médiach stretneme s dvomi prívlastkami pre Maserati Ghibli: „menší súrodenec Quattropole“ a „prvé Maserati s naftovým motorom“. Ghibli je oproti Quattropole o 29 centimetrov kratší a má o 20 centimetrov kratší rázvor. Zrejme bude naškodu, že Ghibli sa predstavuje o zmenšenina väčšieho (drahšieho) auta, namiesto toho, aby si budovalo vlastný imidž. Zvýrazňovanie naftového motoru v aute so športovými koreňmi taktiež nemusí byť ideálne.
Do Ghibli sa bude dodávať v troch alternatívach pohonu: jeden krát nafta a jeden benzínový motor vyladený na dve úrovne výkonu. Silnejší benzínový motor bude mať 301 kW a 550 Nm a bude ho možné kombinovať s pohonom všetkých štyroch kolies Q4. Ako pikošku je možné dodať, že pohon štyroch kolies sa nebude montovať do áut s volantom naľavo. Zákazníci z UK môžu byť právom smutní.
Maserati je značka so silnou tradíciou a je jej snaha preniknúť do dostupnejších segmentov sa nemusí stretnúť s úspechom. Vyrobiť 50 tisíc kusov áut ročne sa môže podpísať na kvalite vyrábaných áut a rovnako môže značka utrpieť na exkluzivite. Dizajn Ghibli nie je celkom konzervatívny, to by sa mohlo negatívne podpísať na predajných číslach v ázijských krajinách, kde majetneší ľudia upredňostňujú osvedčené európske tvary. Je teda otázne, do akej miery Ghibli bude vedieť konkurovať nemeckej trojke. Verme, že stratégovia z Maserati vedia, čo robia.