Bratislava 3. novembra 2016 (HSP/Foto:TASR-Pavol Ďurčo)
Počas nasledujúcich piatich týždňov budú medzi mladými ľuďmi šíriť vysokoškoláci osvetu o tom, čo je extrémizmus a ako ho rozlíšiť v médiách. Priviedol ich ku tomu žalostný stav vedomostí dnešných maturantov. Spravu o tom priniesol denník Košice Dnes, ktorý píše:
K myšlienke spojiť sa a začať šíriť osvetu v tejto oblasti priviedol deviatich študentov tretieho až piateho ročníka anglistiky a amerikanistiky na Univerzite P. J. Šafárika nepriaznivý výsledok ankety medzi maturantmi. Tú vytvorili po ponuke z americkej ambasády v rámci programu Challenging Extremism. „Pýtali sme sa, čo je extrémizmus a vyšlo z toho, že nie sú veľmi informovaní,“ povedala vedúca projektu Veronika Gacíková. Viac ako 200 anketových dotazníkov zbierali na internete, ale aj na viacerých košických gymnáziách.
Denník ďalej cituje Gacíkovú, ktorá vysvetľuje, prečo sa rozhodli rozbehnúť kampaň s názvom Mysli za seba.
„Cieľom je podporiť kritické myslenie, čo sa týka médií a hoax správ, ktoré podporujú extrémistické zmýšľanie a nenávisť.“
Projekt má trvať až do 6. decembra. V rámci neho budú prednášať na školách, distribuovať rôzne letáky a šíriť po internete dokumenty a články. Súčasťou rozpočtu 2400 dolárov, ktoré im poskytlo americké ministerstvo zahraničia, je aj časť vo forme predplatenej reklamy na Facebooku. Tá má pomôcť efektívnejšie šíriť informácie počas kampane.
Boris Garman