Bratislava 8. mája (TASR) – Vážená pani Wienk,
v súvislosti s Vaším otvoreným listom si Vám touto cestou dovoľujem uviesť nasledovné skutočnosti.
Uvedeným prípadom som mal rovnako možnosť oboznámiť sa počas uplynulých týždňov. Inštitút rozvrhu práce, ktorého sa týka Váš otvorený list, považujem za dôležitý akt riadenia predsedu súdu, ktorý spolu s náhodným prideľovaním vecí úzko súvisí s právom na zákonného sudcu. Vo vzťahu k Vami zmieňovanému postupu na Okresnom súde Bratislava I v roku 2010 možno uviesť, že spôsob tvorby rozvrhu práce, jeho predkladanie sudcovskej rade a prerokovanie so sudcami je upravené v zákone č. 757/2004 Z.z. o súdoch. Podľa § 52 ods. 7 citovaného zákona v znení platnom v máji 2010 bolo potrebné zmeny a dodatky rozvrhu práce prerokovať najskôr v sudcovskej rade príslušného súdu, aby ich predseda súdu mohol vykonať.
Pokiaľ ide o možné vyvodenie zodpovednosti v tomto prípade, treba upozorniť na to, že návrh na začatie disciplinárneho konania možno podať najviac do dvoch rokov odo dňa spáchania disciplinárneho previnenia. V súčasnosti teda už nemožno iniciovať disciplinárne konanie, v ktorom by sa preukázalo, či došlo, alebo nedošlo k disciplinárnemu previneniu. Lehota, v ktorej bolo možné podať návrh na začatie disciplinárneho konania, sa v absolútnej väčšine prekrýva s obdobím, keď bola ministerkou spravodlivosti pani Lucia Žitňanská.
Dovoľte mi však uviesť príklad z iného okresného súdu, ktorý dokumentuje to, aký mám osobný postoj k spôsobu prijímania rozvrhu práce. Akonáhle som zistil, že na Okresnom súde Bratislava II došlo k pochybeniam pri tvorbe rozvrhu práce na rok 2013, vyvodil som zodpovednosť v podobe odvolania predsedníčky tohto súdu. V záujme vyslania jasného signálu ostatným predsedom súdov, akú dôležitosť prikladám tak zásadnému inštitútu, akým je rozvrh práce, som túto skutočnosť aj primerane medializoval: http://www.justice.gov.sk/Stranky/aktualitadetail.aspx?announcementID =1718.
S úctou minister spravodlivosti Tomáš Borec
Upozornenie: TASR zverejňuje vyhlásenia, stanoviská, oznámenia v pôvodnom znení, dodanom zadávateľom, bez redakčnej úpravy. V zmysle § 5, ods. 2 zákona č. 167/2008 Z. z. o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve TASR nezodpovedá za obsah týchto informácií. Zverejňovanie vyhlásení, stanovísk a oznámení orgánov verejnej moci vykonáva TASR v zmysle § 3, ods. 5 zákona č. 385/2008 Z. z. o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky ako službu vo verejnom záujme.