USA 11. októbra 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-AP Photo Ted S. Warren, File)
Americký technologický koncern Salesforce sa snaží zabrániť prevzatiu pracovnej sociálnej siete LinkedIn spoločnosťou Microsoft. Za týmto účelom sa spoločnosť vyhráža, že so sporom sa obráti na európsky orgán hospodárskej súťaže
Americký softvérový gigant Salesforce sa snaží zabrániť Microsoftu prevziať pracovnú sociálnu sieť LinkedIn. Ako hlási Reuters, Salesforce minulý týždeň apeloval na orgány hospodárskej súťaže EÚ, aby komplexne preskúmali ponuku Microsoftu v hodnote 26 miliárd dolárov. Salesforce v minulosti prehral ponukovú vojnu proti Microsoftu.
“Tým, že LinkedIn má prístup k dátam viac než 450 miliónov pracovníkov vo viac ako 200 krajinách, je Microsoft v pozícii, kedy môže odmietnuť prístup konkurentom k týmto dátam a tým získať nespravodlivú konkurenčnú výhodu,” povedal Burke Norton z právneho oddelenia Salesforce, vo svojom vyhlásení. “Salesforce je presvedčený, že to vyvoláva značné protimonopolné problémy a narušuje ochranu údajov, ktoré musia byť v plnej miere prehodnotené príslušnými orgánmi v Európe a USA.”
Microsoft chce dáta LinkedInu použiť výhradne vo svojich výrobkov: “Microsoft je preto kritickým majiteľom, pretože bude kombinovať dáta z LinkedInu so svojimi existujúcimi dominantnými aplikáciami, ako sú Microsoft Office. Pre tento prístup je Microsoft známy. V roku 1990 bol Internet Explorer zviazaný do systému Windows a blokoval konkurentov, ako je Netscape. Nedávno Microsoft rozšíril svoju trhovú silu tým, že zakázal ďalšie softvérové prepojenie systémov s Windowsom. Microsoft Office ovláda 80 percent trhu, pretože spoločnosť spojila produkty (Word, Excel, PowerPoint a Outlook) s operačným systémom Windows.”