Americký softvérový gigant Salesforce sa snaží zabrániť Microsoftu prevziať pracovnú sociálnu sieť LinkedIn. Ako hlási Reuters, Salesforce minulý týždeň apeloval na orgány hospodárskej súťaže EÚ, aby komplexne preskúmali ponuku Microsoftu v hodnote 26 miliárd dolárov. Salesforce v minulosti prehral ponukovú vojnu proti Microsoftu.
“Tým, že LinkedIn má prístup k dátam viac než 450 miliónov pracovníkov vo viac ako 200 krajinách, je Microsoft v pozícii, kedy môže odmietnuť prístup konkurentom k týmto dátam a tým získať nespravodlivú konkurenčnú výhodu,” povedal Burke Norton z právneho oddelenia Salesforce, vo svojom vyhlásení. “Salesforce je presvedčený, že to vyvoláva značné protimonopolné problémy a narušuje ochranu údajov, ktoré musia byť v plnej miere prehodnotené príslušnými orgánmi v Európe a USA.”
Microsoft chce dáta LinkedInu použiť výhradne vo svojich výrobkov: “Microsoft je preto kritickým majiteľom, pretože bude kombinovať dáta z LinkedInu so svojimi existujúcimi dominantnými aplikáciami, ako sú Microsoft Office. Pre tento prístup je Microsoft známy. V roku 1990 bol Internet Explorer zviazaný do systému Windows a blokoval konkurentov, ako je Netscape. Nedávno Microsoft rozšíril svoju trhovú silu tým, že zakázal ďalšie softvérové prepojenie systémov s Windowsom. Microsoft Office ovláda 80 percent trhu, pretože spoločnosť spojila produkty (Word, Excel, PowerPoint a Outlook) s operačným systémom Windows.”