Bratislava 11. októbra (TASR) – Sociálna poisťovňa (SP) v záujme zlepšenia výberu poistného, celkového skvalitnenia a zrýchlenia poskytovaných služieb upozorňuje fyzické a právnické osoby, no najmä zamestnávateľov, ktorí s ňou komunikujú elektronicky, na nutnosť vypĺňať údaje v mesačných výkazoch správne a úplne.
Zo zákona je fyzická alebo právnická osoba povinná nahlásiť Sociálnej poisťovni korektné a úplné údaje, prípadne ich na vyzvanie bezodkladne doplniť a opraviť. V opačnom prípade môže poisťovňa takýto subjekt sankcionovať.
Nesprávne údaje sa môžu nakoniec negatívne dotknúť samotných zamestnancov. Výsledkom totiž môže byť neskoršie vyplatenie nemocenskej dávky alebo omeškanie ich odvodu do II. piliera. Zamestnanci by preto mali využiť možnosť, ktorú ponúkajú elektronické služby pre poistencov, a prostredníctvom individuálneho účtu v Sociálnej poisťovni si cez jej webovú stránku skontrolovať, či zamestnávateľ za nich platí odvody.
V septembri 2012 Sociálna poisťovňa prijala od zamestnávateľov približne 150.000 riadnych mesačných výkazov. Z tohto počtu malo aspoň jednu chybu registrácie viac ako 3000 výkazov. Vo väčšine z nich, až v 2900 výkazoch, sa vyskytlo do desať chýb registrácie.
TASR informoval Komunikačný odbor Sociálnej poisťovne.