RADÍME: Reklamovať sa dajú iba jasne dokázateľné nedostatky potravín
Bratislava 3. júla (TASR) – Reklamovať možno iba tie nedostatky potravín, kde sa dá presne dokázať nespĺňanie ich parametrov. Rozhodujúce teda je, či výrobok spĺňa kritériá, ktoré sú uvedené na jeho obale. Ide hlavne o dobu spotreby, minimálnu trvanlivosť alebo prípady, ak je výrobok pokazený.
"Chuť je subjektívnym ukazovateľom, a tak nie je pre reklamáciu rozhodujúca. Ak by sa brala do úvahy, bolo by fakticky nemožné stanoviť, či je reklamácia oprávnená alebo nie," vysvetľuje pre TASR viceprezident CBA Slovakia Vladimír Kocúrek.
Upozorňuje však, že tento fakt neznamená, že sa výrobcom oplatí produkovať a predávať nekvalitné výrobky. "Zákazníci totiž veľmi rýchlo zistia, ktorý tovar spĺňa ich očakávania a ktorý nie, a podľa toho sa rozhodnú ho ďalej kupovať alebo nekupovať," uzatvára.
UPOZORNENIE:
Varovanie
Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.