Bratislava 4. októbra (TASR) – Hoci sa ľudia na kanceláriu bankového ombudsmana vlani obracali so sťažnosťami menej, neznamená to, že by nemali problémy s inštitúciami poskytujúcimi pôžičky.
Kým banky sa podľa ombudsmanky Evy Černej správajú ku klientom etickejšie, postup nebankových subjektov nie je vždy korektný. Preto aj najviac sťažností smerovalo vlani na ich adresu. Bankový ombudsman je však v týchto prípadoch bezmocný, keďže ako inštitúcia bol zriadený na riešenie podnetov týkajúcich sa výlučne bánk, a tak takéto prípady musí ombudsmanka odmietať.
Eva Černá, banková ombudsmanka, radí: „Pri produktoch nebankových spoločností odporúčame klientom vopred sa informovať o všetkých zmluvných podmienkach, nielen verbálne u osôb, s ktorými uzatvárajú zmluvu, ale ponechať si dostatok času na preštudovanie zmluvy pred jej podpísaním. Aj keď sa na prvý pohľad zdajú byť ponuky rôznych nebankových subjektov výhodné, odporúčame radšej zvážiť ponuky bánk a pokúsiť sa požičať si od banky,“ upozornila Černá.
UPOZORNENIE:
TASR ponúka k správe zvukový záznam.