Bratislava 20. septembra (TASR) – Firmy na Slovensku chcú v budúcom roku odmeňovať svojich zamestnancov viac ako dnes. Do trojice najobľúbenejších benefitov patria mobilný telefón, stravné lístky a vzdelávanie, ktoré poskytuje vyše 90 % firiem. Tieto údaje vyplývajú z prieskumu poisťovne ING na vzorke 100 spoločností na Slovensku. O výsledkoch dnes v Bratislave informovali zástupcovia spoločnosti.
Mobil, stravné lístky a vzdelávanie vedú rebríček najčastejších výhod pre zamestnancov na Slovensku aj v Česku. Rozdiel je len v poradí. Kým v ČR firmy najčastejšie investujú do vzdelávania (82 % firiem), na Slovensku je najčastejším benefitom mobilný telefón (95 % firiem). Z prieskumu zároveň vyplynulo, že zamestnanci v SR sa z hľadiska benefitov majú lepšie ako v Česku. Napríklad 10 a viac benefitov poskytuje až 70 % slovenských firiem, ale len 48 % českých. Súvisí to pravdepodobne s tým, že v ČR pociťuje zhoršenú ekonomickú situáciu v medziročnom porovnaní až o vyše 60 % viac firiem ako na Slovensku.
Firmy plánujú v budúcom roku ponúknuť zamestnancom viac benefitov. Najviac budú v roku 2013 rásť investície do vzdelávania. Až 18 % firiem z prieskumu plánuje intenzívnejšie vzdelávať svojich zamestnancov. Rebríček trojice rastúcich benefitov dopĺňajú investície do zdravia vo forme preventívnych prehliadok (7 % firiem) a športu (6 % firiem). Naopak, približne 1 % firiem plánuje v tomto roku znižovať alebo zrušiť 13. plat.
Aj keď podiel firiem, ktoré sa zaujímajú o zabezpečenie zamestnancov na dôchodok, stúpa, stále je na Slovensku priestor na rast v tejto oblasti. Doplnkové dôchodkové sporenie (3. pilier) dnes poskytuje v SR o 15 % menej firiem ako v Česku. Motivačné životné poistenie svojim zamestnancom poskytuje 28 % oslovených firiem, pričom 4 % plánujú investície do tohto benefitu zvýšiť. Tým sa na Slovensku výrazne zaostáva za Českou republikou, kde životné poistenie svojim zamestnancom platí až 43 % firiem.