Podľa predsedníčky Žilinského samosprávneho kraja Eriky Jurinovej, ktorá navštívila už takmer dokončenú stavbu tohto diaľničného úseku, obyvatelia regiónu už nevládzu počúvať stále nové odklady termínov dokončenia diaľnice, pretože situácia je každým dňom hrozivejšia a komplikovanejšia. Informácie poskytla tlačová hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Martina Remencová.
Národná diaľničná spoločnosť avizovala dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v celkovej dĺžke 11,3 km s tunelmi Ovčiarsko a Žilina ešte v prvom polroku 2019. V tom čase mal byť hotový aj 2,6 km dlhý privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Stavba je takmer hotová, podľa Eriky Jurinovej však chýba dobudovanie križovatky, aby mohol byť spomínaný diaľničný úsek využívaný motoristami. “Bez toho, aby na takmer dokončenú stavbu s dvoma hotovými tunelmi Ovčiarsko a Žilina nadväzovali ďalšie stavby, najmä obchvat Žiliny, sa môže dopravná situácia v okolí krajského mesta i priamo v Žiline ešte viac skomplikovať…Situácia je zo dňa na deň hrozivejšia a komplikovanejšia,” vyjadrila svoje obavy po návšteve takmer dokončenej stavby Erika Jurinová.
Podľa slov žilinskej županky však problematickou nie je len situácia na diaľnici D1, ale aj pri výstavbe rýchlostnej cesty R3 na Orave a Turci, či diaľnice D3 na Kysuciach. “Aj keď dostavba týchto veľkých dopravných projektov nie je priamo v kompetencii samospráv, Kraj chce prevziať zodpovednosť za územie a tvrdo požadovať zavádzanie dočasných dopravných riešení, ktoré nezabrzdia život v regióne a neobmedzia hospodársku súťaž firiem,” uviedla Jurinová. V spolupráci s mestom Žilina a ďalšími samosprávami zvažujú zriadenie pozície krízového manažéra pre mobilitu obyvateľov Žilinského kraja. “V jeho pôsobnosti by malo byť získavanie aktuálnych dát z rôznych cestných a železničných projektov, navrhovanie takých dopravných postupov a riešení pre samosprávy, ktoré by minimalizovali škodlivé dopady výstavby diaľnic, železnice a celkovo dopravy na životy a majetok občanov,” dodala Jurinová.