USA 06. októbra 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-Markus Schreiber, File)
Volkswagen hlási nízke predajné čísla z USA. BMW má tiež problémy. Mierne lepšie je na tom Daimler
Strata zákazníkov Volkswagenu (VW) v USA pkračuje aj rok po prepuknutí emisného škandálu. Predaje sa v septembri znížili o 7,8 percenta na zhruba 24.100 vozidiel, ako VW oznámil v pondelok. Spoločnosť pred rokom pod tlakom orgánov USA prijala pokutu za manipuláciu s emisiami výfukových plynov vznetových motorov pomocou špeciálneho softvéru. Celosvetovo sa škandál týka zhruba jedenástich miliónov vozidiel.
Americkí konkurenti aj napriek vysokým rabatom nemajú dobré postavenie. Materská spoločnosť Oplu – General Motors predala o 0,6 percenta menej vozidiel, Chrysler Fiat predal menej asi jedno percento. Tržby Fordu klesli o takmer osem percent. Dôvodom bol silný pokles tržieb v segmente malých dodávok.
Japonci čelia menšiemu riziku na americkom trhu. Toyota predala o 1,5 percenta viac vozidiel a Nissan dokonca o päť percent. Honda si udržala tržby s poklesom len o 0,1 percenta.
Predaje ostatných nemeckých automobiliek boli zmiešané. Dcérska spoločnosť Daimleru Mercedes zaznamenala v Spojených štátoch nárast o 1,7 percenta na zhruba 29.500 vozidiel. Naopak BMW, predalo až o 5,2 percenta menej. Audi zvýšilo svoje predaje o 1,6 percenta. Porsche zvýšilo tržby o 1,2 percenta.