Moskva 7. augusta 2019 (HSP/Sputnik/Foto:Twitter)
Bojové lietadlá piatej generácie amerického vojenského letectva F-22 Raptor začali opäť lietať nad Sýriou, uvádza portál Defence Blog. Portál upozornil na Tweet používateľa Obretix, ktorý okomentoval fotografiu, na ktorej je zachytené lietadlo F-22 Raptor, ako mu dopĺňajú palivo počas letu
“29. júla 2019 tankovalo lietadlo KC-135 stíhačku F-22 severovýchodne od sýrskeho mesta Rakka,” napísal užívateľ.
Ďalší používateľ si všimol a do komentára napísal, že lietadlo má poškodený kryt, vybavený stealth technológiou vpredu pred kokpitom.
KC-135 refueling F-22 northeast of Raqqa on 29 July 2019 https://t.co/WhbQY2Y4gI pic.twitter.com/8saxk44VLF
— Samir (@obretix) August 2, 2019
V júli sa lietadlo s poškodeným krytom zúčastnilo leteckej výstavy EAA AirVenture v meste Oshkosh v Spojených štátoch. Práve tu sa ho podarilo zachytiť na vysoko kvalitnej snímke.
V rovnakom mesiaci dorazili prvýkrát lietadlá amerického vojenského letectva F-22 Raptor na základňu Al Udeid v Katare.
Predtým informoval Sputnik o tom, aké výhody možno pozorovať u stíhacieho lietadla Su-57 oproti americkým strojom F-22 Raptor a F-35. Podľa hlavného konštruktéra Vývojovo-konštrukčnej kancelárie Suchoj, Michaila Strelca, spočíva sila novej ruskej stíhačky, predovšetkým v jej schopnosti zničiť pozemné ciele.
Odborník tiež vyhlásil, že stíhačky F-22 a F-35 nemôžu ani zďaleka plniť taký rozsiahly počet úloh, ako ruská viacúčelová stíhačka piatej generácie Su-57. Tá je naopak schopná veľmi efektívne zničiť vzdušné i pozemné ciele. Strelec dodal, že kvalita lietadlá, ak hovoríme o funkcii “prepravcu”, stúpa s vyšším zaťažením lietadla. Obdobne je tomu aj pri objeme a hmotnosti zbraní, ktoré sú umiestnené vo vnútorných častiach. “Práve preto nemá Su-57 žiadnu obdobu medzi lietadlami piatej generácie,” povedal konštruktér.
Pri projektovaní amerického lietadla F-22 objavili nedostatky, o ktorých sa odborník tiež zmienil. Problém spočíval v tom, že lietadlo F-22 malo slúžiť len pre umiestňovanie rakiet vzduch-vzduch. Túto skutočnosť si Američania uvedomili, až príliš neskoro. Preto sa potom rozhodli zmeniť konfiguračné úseky na podobu vzduch-zem, s touto zmenou, však nemohli umiestniť žiadny väčší náklad.