“Úrad rozhodol v rokoch 2007 a 2009, že spoločnosť Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie v oblasti poskytovania telekomunikačných služieb prostredníctvom praktiky stláčania marže a viazania,” priblížila Olšavská.
Spoločnosť totiž nastavila svoju cenovú politiku na veľkoobchodnom a maloobchodnom trhu tak, že alternatívni operátori neboli schopní replikovať maloobchodné produkty dominanta. “Protiprávne konanie sa týkalo niektorých volacích programov poskytovaných v pevnej verejnej telekomunikačnej sieti, ako aj niektorých programov, v rámci ktorých boli poskytované služby nízkorýchlostného internetu,” dodala hovorkyňa.
Navyše, spoločnosť podľa jej slov viazala nesúvisiace služby, spájala voľné minúty a pripojenie do pevnej verejnej telekomunikačnej siete v mesačných poplatkoch za volacie programy. “Podmieňovala pripojenie zákazníkov do pevnej verejnej telekomunikačnej siete na odber telefónnej služby, taktiež podmieňovala odoberanie internetových služieb typu dial-up a xDSL na odber volacích programov,” doplnila Olšavská.
V oblasti hlasových služieb tak došlo podľa nej kombináciou týchto krokov ku vzniku bariér vstupu na trh a po vstupe alternatívnych operátorov sa na trhu vytvorili také podmienky, ktoré bránili rozvoju súťaže. “Nastavením takýchto podmienok na trhu spoločnosť sťažila vstup a existenciu konkurentov,” zdôraznila. Pokiaľ ide o trh nízkorýchlostného a vysokorýchlostného internetu, v oblasti internetu síce nedošlo podľa hovorkyne k uzavretiu trhu, ale došlo k obmedzeniu súťaže.
Výška pokuty, ktorú uložil úrad, presahovala podľa Olšavskej 17 miliónov eur. “Proti rozsudku súdu je možné podať kasačnú sťažnosť na Najvyšší súd Slovenskej republiky,” vysvetlila.