Bratislava 30. mája (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) dnes oficiálne sprístupnila pre cestujúcich nové zákaznícke centrum na železničnej stanici v Trnave. Ide o jedenáste zákaznícke centrum ZSSK, ktoré patrí po Bratislave, Košiciach a Zvolene k strategicky najvýznamnejším železničným uzlom a obchodným miestom.
V Trnave za rok 2012 bolo predaných takmer 926.000 kusov cestovných dokladov. Priemerne za mesiac je predaných vyše 77.000 kusov cestovných dokladov. Na vybavenie priestorov zákazníckeho centra a vybavovacej haly, grafické označenie a navigáciu cestujúceho vynaložila ZSSK 31.000 eur.
Záujmom spoločnosti je prejaviť ústretový prístup k zákazníkom nielen v Trnave a pre Trnavu, ale aj podporiť cestovanie vlakom v regiónoch Slovenska a zároveň ponúknuť kvalitné služby potenciálnym klientom, ktorí cestovanie vlakom zatiaľ nevyužívajú.
Okrem predaja vnútroštátnych a medzinárodných cestovných dokladov a rezervácií ponúka zákaznícke centrum možnosť vystavovania preukazov na zľavu cestovného a poskytovania informácií a poradenstva pri cestách v rámci Slovenska a do zahraničia. Cestujúci má možnosť uzatvoriť cestovné poistenie pre všetky cesty. Pre návštevníkov hôr ponúka ZSSK možnosť poistenia nákladov na zásah Horskej záchrannej služby. Je možné rezervovať alebo zakúpiť si vstupenku cez Ticketportal, využiť službu Kuriér – rýchla preprava menších zásielok bez prekládky medzi vybranými stanicami a vo vybraných vlakoch. Pre cestujúcich sú v ponuke rôzne upomienkové predmety a vybrané cestovné potreby (cestovné poriadky, pohľadnice, publikácie o železnici a ďalší sortiment). Zamestnanci zákazníckeho centra sú k dispozícii zákazníkom denne od 05.30 do 20.10 h.
V 1. polroku plánuje ZSSK otvoriť ďalšie zákaznícke centrum v železničnej stanici Banská Bystrica a do konca tohto roku bude vybudované aj nové zákaznícke centrum na železničnej stanici Bratislava hlavná stanica.
V súčasnosti je pre zákazníkov k dispozícií sieť 11 zákazníckych centier v železničných staniciach Humenné, Prešov, Poprad – Tatry, Liptovský Mikuláš, Zvolen, Trnava, Nové Zámky. V Bratislave a v Košiciach sú zákaznícke centrá na železničnej stanici a zároveň aj v centre mesta (v Košiciach na Železničnej 1, Bratislave v priestoroch Dopravného podniku mesta Bratislavy na Hodžovom námestí).
Všetky podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle Kontaktného centra 18 188, pri volaniach zo zahraničia +421 2448 58 188, ktoré má nepretržitú prevádzku, v zákazníckych centrách ZSSK, v osobných pokladniciach ZSSK, na emailovej adrese: info@slovakrail.sk alebo na internetovej stránke www.slovakrail.sk.
Informáciu TASR poskytla Zuzana Červená, poverená zastupovaním riaditeľa odboru komunikácie ZSSK.