Ekonomická redakcia TASR prosí odberateľov, aby si v správe "EÚ odobrila správu o dosahoch diaľnice D1 Turany-Hubová na životné prostredie", vydanej vo štvrtok 6. decembra o 19.40 h, opravili nadpis:
"EÚ odobrila správu o dosahoch diaľnice D1 Turany-Hubová na životné prostredie"
Správne má byť:
"EÚ ocenila správu o vplyvoch diaľnice D1 Turany-Hubová na životné prostredie"
v 1. odseku 1. vetu:
"Výbor pre životné prostredie Európskej komisie (EK) dnes odobril finálnu správu nezávislého experta o možných vplyvoch na životné prostredie na úseku diaľnice D1 Turany-Hubová…"
Správne má byť:
"Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre životné prostredie dnes pozitívne prijalo finálnu správu nezávislého experta o možných vplyvoch diaľnice D1 Turany-Hubová…"
a doplnili 2. odsek:
Ide o "správu o hodnotení vplyvov diaľnice na územia siete NATURA 2000 – primerané posúdenie" v súlade so smernicou o biotopoch 92/43/EHS.
Za chybu sa ospravedlňujeme.
Nasleduje opravené znenie:
EÚ ocenila správu o vplyvoch diaľnice D1 Turany-Hubová na životné prostredie
Brusel 6. decembra (TASR) – Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre životné prostredie dnes pozitívne prijalo finálnu správu nezávislého experta o možných vplyvoch diaľnice D1 Turany-Hubová na životné prostredie, uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy SR Andrej Holák po rokovaní s expertmi EK v Bruseli.
Ide o "správu o hodnotení vplyvov diaľnice na územia siete NATURA 2000 – primerané posúdenie" v súlade so smernicou o biotopoch 92/43/EHS.
Slovenská delegácia bola už pred niekoľkými mesiacmi predstaviť pôvodnú správu o vplyvoch tohto diaľničného úseku na životné prostredie. Po pripomienkach zo strany verejnosti a ich zapracovaní do správy, čo bola jedna z požiadaviek EÚ, Holák dnes predstavil finálnu verziu tohto dokumentu.
"Naša správa bola prijatá zo strany Európskej komisie pozitívne. Ocenila náš postup a opatrenia, najdôležitejšia správa pre Slovensko však je, že komisia odsúhlasila, že môžeme pokračovať v rozpracovaní navrhnutých opatrení pri tomto variante a nemusíme sa vrátiť späť o niekoľko rokov do variantného posudzovania," povedal Holák v rozhovore pre TASR.
Takýto postoj EK je podľa neho naozaj dobrou správou pre Slovensko, lebo podľa realistických predstáv rezortu dopravy sa bude môcť začať s výstavbou tohto úseku diaľnice D1 v polovici roku 2015.
Holák okrem toho zdôraznil, že experti EK z odboru pre životné prostredie nemali voči správe nijaké námietky a súhlasili aj so slovenským postupom riešení v rámci smernice EÚ o biotopoch. Slovenská strana musí ešte technicky detailnejšie rozpracovať tieto opatrenia a celý postup, tak ako doteraz, transparentne odprezentovať verejnosti.
Dnešné rokovanie v Bruseli bola podľa Holáka posledná fáza rokovaní s EK, teraz nasleduje postup na národnej úrovni, keď ministerstvo musí dodatočné opatrenia previesť aj cez územné konanie a stavebné povolenie. Už by nič nemalo brániť tomu, aby celý projekt výstavby diaľničného úseku odsúhlasila Európska komisia.