Štokholm 15. októbra (TASR) – Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) po slabších augustových výsledkoch zaznamenal v septembri oživenie predaja a výraznejšie, ako analytici očakávali. To zmiernilo obavy z negatívneho vplyvu dlhovej krízy eurozóny na tohoročné hospodárske výsledky druhej najväčšej európskej siete predajní s odevmi.
Podľa najnovších údajov sa septembrové tržby H&M v obchodoch otvorených viac ako rok v lokálnych menách zvýšili medziročne o 6 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters predpovedali švédskemu reťazcu 4-% nárast tržieb po augustovom poklese predaja o 4 %. Dôvodom slabších augustových výsledkov však bolo nezvyčajne horúce počasie, pre ktoré zákazníci odložili nákup jesenného oblečenia.
Ochladenie v septembri tak podľa očakávania prilákalo zákazníkov do obchodov, o čom svedčí aj rast tržieb na najväčšom trhu H&M, v Nemecku, a to o 5 %.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete v Európe, v ktorých sú zahrnuté aj výsledky z predajní otvorených menej ako rok, pritom v septembri vzrástli až o 15 %.
H&M mal na konci septembra na celom svete otvorených 2669 obchodov vo viac ako 40 krajinách sveta, vrátane Slovenska. Na porovnanie, vlani v septembri mal reťazec otvorených 2363 predajní.
Z predbežného odhadu však vyplýva, že za celý 3. kvartál, teda od začiatku júla do konca septembra 2012, H&M zaznamenal slabšie, ako odhadované výsledky. Dôvodom bolo práve horúce tohoročné leto a tiež posilnenie švédskej koruny, ktoré skresalo hodnotu tržieb zahraničných predajní.
Informovala o tom agentúra Reuters.