Ako pre agentúru SITA uviedla Andrea Ochabová z kancelárie primátorky, ide o ďalšiu službu občanom, ktorou chce samospráva zlepšiť otvorenú a efektívnu komunikáciu so svojimi občanmi s využitím moderných technológií.
Podnet môžu občania posielať prostredníctvom webovej stránky, ale aj priamo z mobilného telefónu, pričom treba priložiť dokumentujúcu fotografiu, zaradiť ho do príslušnej kategórie a zadať, kde sa problém nachádza. V prípade použitia aplikácie táto polohu priradí automaticky. „Nahlásený podnet skontroluje administrátor portálu Odkazprestarostu.sk a odošle samospráve. Samospráva následne odpovie, či a ako bude podnet riešiť. Portál bude občana informovať pomocou notifikácie v aplikácii alebo e-mailom o odoslaní podnetu, odpovedi samosprávy, zmene statusu či o nových komentároch,“ uviedla Ochabová s tým, že tento projekt má za cieľ skvalitniť komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, podporiť ľudí žijúcich v meste, aby si všímali dianie okolo seba a skvalitnili úroveň života v Lučenci.