Svet 2. novembra 2017 (HSP/Foto:TASR/AP-Shizuo Kambayashi)
Luxusný tovar najvyššej kvality čoraz častejšie nakupujú mladí zákazníci, ktorí majú odlišnú predstavu o tom, čo je vkusné či luxusné. Medzi najdrahšími produktami sa tak postupne udomácňujú aj značky takzvanej pouličnej módy.
Americká agentúra Bain & Company v spolupráci s asociáciou Altagamma združujúcou talianskych výrobcov luxusného tovaru vytvorila štúdiu, z ktorej vyplýva, že pouličná móda sa podieľala 5 percentami na globálnych predajoch luxusného tovaru, ktorého sa tento rok predalo za 263 miliárd eur. A s ďalším päťpercentným nárastom predaja sa počíta do roku 2020. “Zákazníci sú mladší, čo je dobré pre stredne a dlhodobé obdobie tohto priemyslu. Mladšia generácia bola predtým trochu odtrhnutá od luxusných značiek,” povedala Federica Levato, konateľka Bain & Company, uvádza to web Lidovky.cz.
Spoločnosti predávajúca nadštandardný a luxusný tovar pochopili, že mladí ľudia neholdujú kabelkám či oblekom, ale dávajú prednosť pohodliu. Podľahli tak napríklad strohej grafike značky Off-White a mikinám Vêtements gruzínskeho rodáka Demna Gvasalia.
Britský výrobca konzervatívnych béžových pršiplášťou Burberry tento rok odhodil svoju uniformitu a nechal ruského návrhára Gosu Rubčinskijho doplniť kabát pre gentlemanov o šortky a tepláky.
Francúzsky módny dom Louis Vuitton, ktorý je výrobcom slávnych kožených kabeliek rozvíril debatu o prepojení luxusu a športovej módy, keď s pôvodne skate značkou Supreme vytvoril červenobiele ľadvinky a kolekciu neformálneho oblečenia. “Veľmi rýchlo rastie trh s luxusnými tričkami, ktorý predstavuje 2,5 milióna eur. Obrovský trh teraz predstavujú i gumové papuče, čo je v tomto segmente veľmi neobvyklé,” doplnila Levato.
Pouličná móda je podľa nej globálnym trendom, za ktorý môže uvoľnenejšia atmosféra v pracovnom odievaní. To je dnes oveľa zhovievavejšie k pohodliu ako pred desiatimi či pätnástimi rokmi. Módne domy si tak kvôli novým zákazníkom v posledných sezónach aktívne predchádzali miléniálom (generácia narodenia medzi rokmi 1986 a 1995) aj Generáciu Z (ľudia narodení v druhej polovici 90. rokov).
K tomuto trendu značne prispievajú aj sociálne siete, kde sú tieto produkty prezentované zaujímavými tvárami, celebritami, ktorých mladí ľudia obdivujú. Aj kamenné predajne značiek s pouličnou módou bývajú nápadnejšie a často sú prispôsobené danej lokalite.