Bratislava 25. februára (TASR/HSP/Foto:TASR)
Realizáciu obchvatu Bratislavy vidí Počiatek na desať rokov
Obchvat Bratislavy, teda diaľnica D4, je pre hlavné mesto podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) veľmi potrebná. Vidí ju preto ako nevyhnutný predpoklad pre vyriešenie dopravnej situácie v Bratislave v období najbližších desiatich rokov.
“Diaľnica D4 je pre Bratislavu potrebná a urobíme všetko pre to, aby ju bolo možné realizovať čo najskôr,” uviedol Počiatek na dnešnej tlačovej konferencii po rokovaní s primátorom hlavného mesta Milanom Ftáčnikom (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Minister si uvedomuje, že z dlhodobého hľadiska je dopravná situácia v Bratislave neudržateľná. “Jediným riešením, ktoré vôbec existuje, je obchvat Bratislavy,” podotkol Počiatek. Už viackrát pritom avizoval, že obchvat je najhorúcejším kandidátom na výstavbu formou verejno-súkromného partnerstva, teda cez takzvaný PPP projekt.
“Pretože štátny rozpočet na to kapacitu nemá a aplikovanie európskych fondov na túto stavbu je veľmi otázne,” odôvodnil minister. Diaľnicu D4 považuje za veľmi dôležitú investíciu pre hlavné mesto aj primátor Ftáčnik. “Mala by pomôcť najmä riešeniu tranzitnej dopravy v Bratislave,” podotkol.
Najnovšie plány pritom hovoria o začiatku výstavby obchvatu v roku 2015. Samotná Národná diaľničná spoločnosť (NDS) však považuje tento termín za veľmi ambiciózny. Problémom pri príprave výstavby štvorprúdovky môže byť to, že v rámci procesu posudzovania vplyvu diaľnice na životné prostredie (EIA) sa našli významné vplyvy stavby na územia Natura 2000. Konkrétne vplyv na hniezdiská vtákov popri Dunaj.
Ďalším problémom je nesúlad s územným plánom mesta Bratislava. No situáciu nezjednodušujú ani požiadavky a stanoviská takmer každého z okolia Bratislavy, koho sa stavba dotýka.