FINANCIE: Klesol počet podnetov na kanceláriu bankového ombudsmana
Bratislava 3.októbra (TASR) – Približne 1400 klientov sa vlani obrátilo či už osobne, písomne, telefonicky alebo elektronickou formou na kanceláriu bankového ombudsmana. V porovnaní s rokom 2010 však poklesol počet podaní o pätinu.
Podľa slov bankovej ombudsmanky Evy Černej, pokles si možno vysvetliť tým, že banky postupujú etickejšie ku svojim klientom a aj ich prípadné sťažnosti vybavujú v rámci štandardného reklamačného konania.
V roku 2011 kancelária prešetrila 262 podnetov, z ktorých bolo 90 odmietnutých, v 117 prípadoch nebolo objektívne preukázané pochybenie banky, 35 podnetov bolo vybavených v prospech klienta a v 19 prípadoch bol podnet odložený a konanie zastavené. V jednom prípade kancelária odporučila klientovi obrátiť sa na súd z dôvodu, že spor medzi bankou a klientom mal výlučne právnu, nie etickú povahu.
Varovanie
Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.