Liptovský Mikuláš 21. mája (TASR) – Vedenie Slovenskej parkovacej asociácie (SPA) si na dnešnom pracovnom stretnutí v Liptovskom Mikuláši stanovilo úlohu pripraviť jednotný návod pre samosprávy, ktoré sa chcú pustiť do regulácie statickej dopravy. Dôsledne sa bude zaoberať aj problematikou parkovania zdravotne ťažko postihnutých ľudí a motocyklov.
„Rozposlali sme dotazníky 46 mestám s viac ako 18.000 obyvateľmi a zistili sme, že každé postupuje inak. Preto sme sa rozhodli spracovať akúsi spoločnú technickú normu. Väčšina miest nemá spracovanú koncepciu ani poriadnu analýzu. Ak aj niekde nejaká koncepcia existuje, tak iba na jedno volebné obdobie, nie dlhodobá na 10, 15 rokov dopredu,“ uviedol predseda SPA Milan Taška.
Zásadným problémom podľa neho je i nezáujem verejnosti spolupodieľať sa na budovaní parkovacích miest na sídliskách a neochota prejsť za svojím parkovacím miestom niekoľko stoviek metrov. „Spoplatnenie parkovania nevyrieši samo osebe nedostatočnú kapacitu parkovacích miest. Vybrané finančné prostriedky treba účelovo viazať na budovanie ďalších parkovacích plôch,“ zdôraznil.
„Za posledné desaťročie narástol počet vozidiel niekde až dvojnásobne, ale počet parkovacích miest v centrách a na sídliskách oproti tomu neuváženými krokmi klesá. Potrebujeme zvýšiť ich množstvo budovaním nadzemných či podzemných parkovacích priestorov. Jednoznačne preto hovoríme, že inkasované poplatky za parkovanie by sa mali doň vrátiť. Ľudia potom veľmi radi zaplatia, lebo budú vedieť, že prispievajú na dobrú vec,“ dodal predseda SPA.
UPOZORNENIE: TASR vydá k správe zvukový záznam a videoreportáž.