
Šéf sekcie vývoja elektrických vozidiel v Renaulte Thierry Koskas uviedol, že zriaďovanie dobíjacích staníc by nemala byť úloha automobilky, ale podľa neho niekto s tým musí začať.
Renault tak istým spôsobom skopíruje príklad výrobcu pneumatík Michelina. V roku 1910 začal umiestňovať popri cestách dopravné značky, ktoré pomáhali prvým motoristom rýchlejšie doraziť do cieľa. Miestnym správam ich vtedy venoval 30.000. Neskôr začal vydávať automapy a potom ich dopĺňal aj informáciami o kvalite reštaurácií, ktoré dostávali podľa jej výšky hviezdičky Michelin.
Šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn predpokladá, že na verejne prístupných miestach bude postavených asi 1000 rýchlodobíjacích stojanov. Náklady na jeden sa odhadujú na 5000 eur. Budú stáť na parkoviskách, pri supermarketoch a na iných dobre viditeľných miestach.
Renault-Nissan investoval do vývoja a výroby elektrických áut štyri miliardy eur.
Francúzsky štát, ktorý je s 15-% podielom najväčším akcionárom koncernu, chce vybudovať do roku 2015 až 75.000 dobíjacích zásuviek. Teraz je ich v Európe 15.000, najviac v Nemecku a v Holandsku.
Renault uvedie na trh vo Francúzsku prvý svoj elektromobil Zoe. Ghosn očakáva, že sa predaj elektrických automobilov do roku 2020 bude medziročne zvyšovať o 10 %.
Vláda podporuje predaj elektroáut dotáciou 5000 eur. V prvom štvrťroku dosiahol ich podiel na celkovom predaji nových áut vo Francúzsku 0,4 %. V západnej Európe sa ich vlani predalo rekordných 11.000, ich podiel na celkovom predaji však nedosiahol ani 0,1 %.
























