Bratislava 28. júla (SITA/HSP/Foto:Pixabay)
Mobilné bankovníctvo bude o desať rokov hlavným, a pre mnohých ľudí aj jediným spôsobom, ako bankovať. “Tiež si myslím, že veľa Slovákov bude mať svoju banku v smarthodinkách. A čím ďalej a častejšie budeme platiť a podpisovať platby iba odtlačkom prsta či pohľadom. Napríklad svoju obľúbenú kávu si človek kúpi jednoduchým úsmevom do kamery,” povedal v rozhovore pre agentúru SITA člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne Zdeněk Románek
Zároveň predpokladá, že na domácom trhu bude o desať rokov menej bánk, príde ich konsolidácia.
Slovenská sporiteľňa ponúka platby mobilom od februára minulého roka. Vtedy spustili službu Google Pay. V závere júna tohto roka spustili dlhoočakávanú službu Apple Pay. “Už po prvých týždňoch používania vidíme na našich klientoch, že je to obrovská pozitívna zmena v komforte denného bankovníctva a to je pre nás veľmi dôležité,” skonštatoval Románek. Klienti sporiteľne prijali Apple Pay podľa Románka s nadšením. Už v prvom dni počas ranných hodín ich mali niekoľko tisíc, ktorí cez Apple Pay postupne začali aktívne platiť. V súčasnosti majú už vyše 22 tisíc klientov.
Podľa Románka je predpoklad, že si Slováci obľúbia platenie mobilom rovnako, ako si obľúbili platenie s bezkontaktnými kartami. “Skutočne platí, že Slováci sú šampiónmi v platení bezkontaktnými kartami. Približne pred dvomi rokmi boli dokonca na prvom mieste na svete v počte bezkontaktných platieb na jednu kartu. A predpokladáme, že veľmi aktívne budú používať aj mobilné platby,” povedal Románek.
Platenie mobilom je podľa neho zároveň bezpečné, pretože pri platení mobilom neodchádzajú z telefónu údaje o platobnej karte. Súčasne sa pri platení používa aj overenie prostredníctvom PIN-u, odtlačku prsta alebo Face ID. “Platenie mobilom môžeme považovať za bezpečnejšie ako kartou,” poznamenal Románek. Naďalej však podľa neho platí, že aj platby fyzickou kartou sú bezpečné.
Budúcnosť Slovenskej sporiteľne je podľa Románka v spojení pobočiek a digitálu. Počet používateľov Georgea (internetbanking Slovenskej sporiteľne, pozn. red.) prekročil hranicu 800 tisíc, polovica z nich používa aj mobilnú aplikáciu. Okrem silného digitálu môžu klienti sporiteľne využívať aj ďalšie kanály, a to najväčšiu pobočkovú a bankomatovú sieť, call centrum či finančných poradcov. Poradcovia v pobočkách využívajú na obsluhu a finančné poradenstvo klienta tablety. “Ak by som to zhrnul, Slovenská sporiteľňa už dávno nie je iba kamenná banka,” dodal Románek.
Slovenská sporiteľňa je najväčšia slovenská banka. Po podpise zmluvy medzi Ministerstvom financií SR a Erste Bank o predaji majoritného balíka akcií, ktorý sa uskutočnil v januári 2001, sa Slovenská sporiteľňa začlenila do finančnej skupiny Erste.