Bratislava 28. augusta (TASR) – Po piatich rokoch rokovaní pôjde nová diaľnica D4 pod existujúcu D1. V prepracovanej technickej štúdii Diaľnica D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka sever – Rača v dotyku s MČ BA – Vajnory, ktorú spracoval Dopravoprojekt a. s. boli z veľkej časti splnené požiadavky mestskej časti Bratislava – Vajnory.
„Ide najmä o trasovanie novej diaľničného obchvatu hlavného mesta D4 pod existujúcu diaľnicu D1 bez zbytočného zvyšovania nivelety terénu a samotnej stavby, vybudovanie ekoduktu, teda zeleného presypaného tunela nad diaľnicu v časti stavby v smere na Šurskú rezerváciu, postavenie cyklotrás a cyklomosta cez Šurský kanál, vybudovanie zjazdnej vetvy z križovatky Rača – Vajnory a vybudovanie križovatky napájajúcu rozvojové lokality vo Vajnoroch v Nemeckej doline na novú D4,“ uviedol pre TASR starosta Vajnôr Ján Mrva.
V ďalšom stupni prerokúvania D4 chce miestna samospráva okrem iného premenovať križovatku Rača na Vajnory – Svätý Jur kvôli spresneniu orientačnej terminológie pre vodičov. „Ekodukt – zelený most – by mal mať primeranú šírku 100 m, diaľnicu D4 trasovať na úrovni terénu v čo najväčšej možnej miere, svetlá výška od koruny hrádze v križovaní s Račianskym potokom a potokom Struha by mala mať 2,5 m a odvodnenie diaľnice by sa malo riešiť tak, aby zohľadňovalo špecifické pomery v lokalite Vajnory. Privítali by sme vybudovanie zaveseného pešieho či cyklomosta do vinohradov a plánovanú cyklotrasu JURAVA zrealizovať tak, ako je navrhnuté v upravenej technickej štúdii nad príjazdové a zjazdové ramená križovatky a pod D4,“ doplnil Ján Mrva.
Vajnory žiadajú, aby boli účastníkom konania pri všetkých povoľovacích procesoch. NDS v súčasnosti pripravuje projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, po jeho vydaní začne proces stavebného konania až po získanie stavebného povolenia.