“Každý mesiac sa na nás s prosbou o pomoc obráti okolo 40 ľudí. Pomáhame im hľadať riešenia v jednoduchších, ale aj zložitejších situáciách,” priblížila prezidentka AOPP Mária Lévyová. V minulom roku sa podľa nej na bezplatnú pacientsku poradňu ľudia obracali najmä s prosbou o usmernenie pri podávaní sťažnosti. Pacientov tiež trápilo zanedbanie zdravotnej starostlivosti, nespokojnosť s podanou liečbou a finančnou záťažou počas nej, prípadne neoprávnený výber poplatkov u lekára či neetické správanie zdravotníckeho personálu.
Podľa Lévyovej sa tiež pacienti obávajú zníženia dostupnosti liekov. “Znepokojujú nás ohlasované plány na znižovanie rozpočtu na lieky. A to najmä v situácii, keď sa aj v Európe opakovane objavujú výpadky v zásobovaní liekmi,” uviedla. Oceňuje však, že zástupcov pacientov ministerstvo prizýva do diskusií o riešení problémov. “Uvítali by sme, ak by sme sa do budúcna stali stálymi členmi kategorizačných komisií so zastúpením pacientov podľa príslušných diagnóz,” načrtla.