FAA zároveň dodal, že po tejto kontrole bude potrebné preveriť aj lietadlá s nižším počtom letov. Celkovo sa povinná inšpekcia bude týkať 1911 v USA registrovaných lietadiel.
Praskliny sa v prípade lietadiel 737 NG objavili na komponente, ktorý umožňuje pripojenie krídiel k trupu lietadla. Zlyhanie tohto komponentu počas letu môže predstavovať pre lietadlo obrovské riziko havárie.
Boeing o probléme FAA sám informoval ihneď po tom, ako prasklinu objavil počas modifikácie jedného z častejšie používaných lietadiel v Číne. Neskôr ich objavil aj na niekoľkých ďalších strojoch.
Lietadlá 737 NG (Next Generation) sú treťou generáciou najpredávanejšieho lietadla Boeingu. Do prevádzky boli zaradené v roku 1997. Tieto stroje s počtom sedadiel do 220 patria k najvyužívanejším v leteckej doprave.
Ďalšou generáciou po 737 NG je práve 737 MAX. Tieto lietadlá boli v marci tohto roka uzemnené po tom, ako dva stroje 737 MAX v rozpätí necelých piatich mesiacov havarovali, pričom zahynulo takmer 350 ľudí. Lietadiel 737 MAX sa však problém prasklín netýka.