Londýn 9. februára 2020 (HSP/Foto:Pixabay)
Niektoré školy v Anglicku vybavia učiteľov kamerami. Je to následok zhoršujúceho sa správania sa a celkovej upadajúcej disciplíny žiakov. Ide o pilotný projekt, no predpokladá sa, že kamery budú uvedené do prevádzky natrvalo
Do skúšobného projektu sa zapojili zatiaľ dve školy, jedna v juhozápadnom Londýne a druhá v grófstve Hampshire.
Larry Davis, riaditeľ súkromnej strednej školy vo Wimbledone tvrdí, že odkedy sa od septembra na jeho škole zaviedli kamery, správanie žiakov sa podstatne zlepšilo.
Hlavne sa podľa riaditeľa znížil počet nebezpečných konfrontácií medzi žiakmi.
Niektoré videozáznamy z kamier používaných učiteľmi v Južnom Hampshire už boli použité ako dôkazový materiál pri trestnom vyšetrovaní žiakov, ktorí prejavili agresívne správanie.
Samozrejme pilotný projekt má aj svojich kritikov. Tí sledovanie kamerami na školách vnímajú ako dotieravé a porušujúce súkromie žiakov.
Riešenie čoraz viac zhoršujúceho sa správania žiakov na školách je ale skôr akoby len liečbou symptómov, pričom podstata problému spočíva niekde celkom inde.
Koreňom je bezpochyby najmä zhoršujúca sa situácia v rodinách. Nesúdržnosť, zlá alebo nedostatočná komunikácia v nich a celkovo nesprávna výchova, ktorá nie je založená predovšetkým na pravých hodnotách a osobitne na láske. To sú oblasti, ktorým by sa úrady a neštátne inštitúcie mali venovať, namiesto spoliehania sa, že akési telové kamery zavesené na učiteľoch problém vyriešia.
Kameň úrazu však môže siahať poza spektrum rodiny. Tá sa totiž nerozkladá len tak, sama od seba. Utláča ju množstvo nepriazivých vplyvov. Feminizmus, ako jeden z činiteľov, je práve ten, ktorý, aj keď pri jeho zrode ženu iste chránil, v súčasnosti robí v mnohých oblastiach paradoxne pravý opak. Svojou ideológiou vytláčil ženu z domácnosti, okradol o ňu deti a postavil ju za pasy fabrík, či za menežérske stoly firiem. Namiesto toho by mnohých ženám a matkám, ktoré by pred platenou prácou uprednostnili plnoúväzkové napĺňanie svojho materského poslania, mohol zabezpečil bezpečné finančné zázemie.
Toto však nie je ani zďaleka náplňou feminizmu, ktorý je aspoň pre ženy-matky skôr na zlé, ako na úžitok. On vyhnal matky preč od detí, následkom čoho rodina ako základná bunka zlyháva a s ňou upadá aj správanie a celková disciplína žiakov a učitelia s kamerami budú čoraz viac policajtmi, ako šíriteľmi vedy.
Marek Vojčík