Londýn 8. marca 2017 (HSP/Foto: Matt O’Connor Official Facebook)
Britský obchodný reťazec Marks & Spencer “mal tú neskutočnú a genderovo nekorektnú drzosť” uviesť na visačke detského oblečenia informáciu: “zosilnené okraje dlhšie vydržia, takže mamička bude mať menej práce“. Toto vyhlásenie rozčúlilo feministiské a genderové organizácie
Aktivista Matt O´Connor z organizácie Fathers 4 Justice označil výraz za neprijateľný prejav sexizmu. Podľa O´Connora mal reťazec použiť spojenie „mamy a otcovia“ prípadne „rodičia“.
O´Connor má výhrady aj voči názvu spoločnosti „Mothercare“, ktorá sa špecializuje na predaj tehotenského oblečenia a detského tovaru. „Kde je Fathercare?“, pýta sa aktivista. Nuž ťažko si predstaviť predaj tehotenského oblečenia pod názvom Fathercare…
K sťažovateľom sa pridala aj feministická organizácia Fawcett Society, podľa ktorej ide o stereotyp a “je čas uznať, že aj otcovia vedia zašívať”. Obchodný reťazec zareagoval ako mnohé iné spoločnosti, ktoré boli obvinené z genderovej nekorektonosti: posypal si hlavu popolom, ospravedlnil sa, že sa zachoval sexisticky a rozhodol sa slogan zmeniť.
„Celkom oficiálne sa súčasťou našej reality stávajú neuveritelné kraviny, vyfabulované poťapanými aktivistami najrôznejších -izmov. Spoločnosť berie ako smerodajné hlasy z úplného okraja názorového spektra, a dokonca i náš slovník sa začína podriaďovať fanatikom a extrémistom najrôznejších odrôd a farieb,” komentuje týždenník Reflex. Za problém považuje najmä skutočnosť, že sa reťazec zľakol a ustúpil tlaku extrémistov:
„A to je problém, ktorý bezprostredne ohrozuje našu civilizáciu a ktorý možno zavedie našu kultúru do slepej uličky.“
Katarína Hanzlíková