Podľa OĽaNO Slováci veľmi tolerujú alkohol a prispievajú k tomu aj masovokomunikačné prostriedky a reklama.
Poslanci navrhovali zakázať umiestňovať reklamu na alkohol v blízkosti budov, v ktorých sa zdržujú deti, a to pri školách, školských zariadeniach, taktiež pri zariadeniach sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately alebo v ubytovniach mládeže. Podľa hnutia rizikovou skupinou z hľadiska negatívneho vplyvu reklamy na alkohol sú tiež ľudia, ktorí sa liečia zo závislostí. Preto tiež navrhovali zakázať umiestňovať reklamu na alkohol v blízkosti zariadení pre liečbu závislostí, zariadení sociálnych služieb a zdravotníckych zariadení, v ktorých sa nachádzajú taktiež rizikové skupiny obyvateľstva, na ktorých môže mať reklama na alkohol väčší negatívny dopad. Reklama na alkohol by sa podľa návrhu nemohla umiestňovať ani v parkoch, v prostriedkoch verejnej osobnej dopravy a s tým súvisiacich zastávkach a staniciach. “V zákone o vysielaní a retransmisii zavádzame zmenu – zakazuje sa reklama a telenákup vo vysielaní na všetky alkoholické nápoje, s výnimkou piva a vína. Reklama a telenákup na pivo alebo víno sa však smie vysielať len v čase od 20:00 do 06:00,” uvádzali predkladatelia.