Hoci kategória vanov pomaly vymiera, Volkswagen Sharan sa stále drží na výslní. Po piatich rokoch výroby a viac ako 200.000 predaných kusov bude úspešný minivan modernizovaný: od polovice júla dostane nové, ekologickejšie motory spĺňajúce prísnu emisnú normu Euro 6, moderný a prepracovanejší systém infotainmentu a nesmieme zabudnúť ani na húf elektronických “strážnych anjelov”.
Praktické výhody 4,85 metra dlhej karosérie ostali modernizáciou nedotknuté: za uhladeným nemecky strohým dizajnom sa nachádza miesto pre 5 až 7 pasažierov alebo až 2.430 litrov batožinového priestoru. Vzhľadom na tieto rozmery sa Sharan právom nazýva “menším bratom Transporteru”. V Číne, kde sa predá porovnateľné množstvo kusov ako v Nemecku, sa využíva ako luxusný business-minivan.
Nový model sa v exteriéri líši od predchádzajúceho iba diskrétne: novou grafikou svetlometov a novým dizajnom diskov. Minimálne zmeny sa dotkli aj interiéru vozidla: v modernizovanom Sharane môžme nájsť nový volant, či nové dekory, ktoré výraznejšie odlišujú verzie výbavy Trendline, Comfortline a Highline. Za príplatok bude možné nakonfigurovať aj masážne predné sedadlá, čo ocenia najmä vodiči jazdiaci dlhé trasy, na ktoré je Sharan predovšetkým určený. Bezpečnosť je taktiež vysokým štandardom. Sériovo montovaný bude multikolízny brzdový systém, ktorý sa prvýkrát objavil v siedmej generácii modelu Golf. Ďalšie bezpečnostné systémy však budú za príplatok. Ide predovšetkým o funkciu mestského núdzového brzdenia “City Brake”, asistent mŕtveho uhla v spätnom zrkadle, parkovací asistent, či adaptívny tempomat.
Najlepším motorom pre diaľničné cestovanie ostáva tradične motor TDI v strede ponuky, teraz vybavený až 150 konskými silami namiesto 140 PS. Automobilke Volkswagen sa podarilo nielen zvýšiť výkon motora, ale aj znížiť emisie – spĺňa najprísnejšie emisné normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke s manuálnou prevodovkou si vypýta 5 litrov nafty na 100 kilometrov, v mestskom cykle potom o dva litre viac. Z 0 na 100 kilometrov za hodinu zrýchli za úctyhodných 10,3 sekundy. Moderná technológia zaručuje hladký, takmer “benzínový” chod motora. Samozrejmosťou bude aj kombinácia automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG, či pohonu všetkých štyroch kolies. Štatisticky si pohon 4×4 kúpi každý desiaty zákazník a po naftovom agregáte siahne až 88% zákazníkov. V ponuke je okrem spomínaného 150 koňového naftového motora aj nižšia 115 koňová a silnejšia 184 koňová verzia. Nesmieme však zabúdať ani na benzínové agregáty, ktoré tvoria zvyšných 12% dopytu – prepĺňané dvojlitre s výkonom 150 a 220 konských síl.
Dôležitým prvkom modernizácie je aj inovovaný systém infotainmentu: v základe môžme nájsť 5 palcový základný modul, za príplatok až 6,5 palcový zábavný systém s dotykovým displejom, ktorý obsahuje navigáciu, informácie službách v okolí vozidla a mobilné rozhranie Carplay, resp. Android Auto. Dôležité pre deti cestujúce v druhom rade sedadiel: pomocou tabletu môžu ovládať prehrávač médií, čo pravdepodobne ocenia viac, ako variabilitu samostatných zadných sedadiel. Tie umožňujú nastaviť sklon chrbtovej časti, pozdĺžny a výškový pohyb a po sklopení vytvárajú rovnú podlahu.