Nitriansky samosprávny kraj (NSK) sa na výstavbe podieľal spolufinancovaním vo výške päť percent, potvrdil predseda NSK Milan Belica.
Modernizácia cesty bola zameraná na zlepšenie parametrov zvýšením únosnosti vozovky, na zvýšenie bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky vrátane nemotorovej dopravy a odvodnenia. V rámci modernizácie cesty boli vymenené asfaltové vrstvy vozovky, na kritických úsekoch boli osadené nové zvodidlá, na vybraných úsekoch sa zvodidlá vymenili. Celková dĺžka osadených zvodidiel je vyše 26 kilometrov. V rámci zvýšenia bezpečnosti bolo osadených 928 nových smerových a zvodidlových stĺpikov. Vykonaná bola aj kompletná zmena zvislého a vodorovného dopravného značenia podľa aktuálnej legislatívy. V rámci výmeny zvislého dopravného značenia bolo osadených 643 nových dopravných značiek.
Reprofilácia priekop sa vykonala na extravilánových aj intravilánových úsekoch na najviac poškodených miestach. V rámci zvýšenia bezpečnosti boli osadené dva stacionárne merače rýchlosti s modulom pre zber štatistických údajov. Súčasťou stavby bola modernizácia piatich autobusových zastávok, troch v obci Beša a dvoch v obci Hul.
Nitriansky samosprávny kraj v rámci IROP opravil v roku 2019 na svojom území takmer 95 kilometrov ciest v sume 20,4 milióna eur, skonštatoval Belica. Do užívania verejnosti kraj v minulom roku odovzdal úseky ciest II/511 Topoľčianky – Skýcov, II/562 Šaľa – Nitra, II/511 Vráble – Tesárske Mlyňany a úsek cesty II/499 Nemčice – Radošina – hranica kraja. Z vlastných zdrojov NSK v roku 2019 opravil vyše 80 kilometrov ciest vo výške 9,6 milióna eur.