San Francisco 8. júla (TASR) – Pilot juhokórejského lietadla spoločnosti Asiana Airlines, ktoré v sobotu havarovalo na medzinárodnom letisku v kalifornskom San Franciscu, sa k pristávacej dráhe približoval príliš pomaly. Rýchlosť približovania bola nižšia ako je odporúčaná hodnota, informovali v nedeľu predstavitelia Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB).
Vyhodnotenie záznamu zo zapisovača, zaznamenávajúceho komunikáciu v pilotnej kabíne, ukázalo, že posádka Boeingu 777 sa pokúsila prerušiť pristávanie a začať nový pokus asi 1,5 sekundy pred haváriou, ktorá si vyžiadala dvoch mŕtvych a vyše 180 zranených.
Záznamové zariadenie v kokpite, tzv. čierna skrinka, tiež zachytila výzvu na zvýšenie rýchlosti letu zhruba dve sekundy pred nárazom. Do tohto momentu nič nenasvedčovalo tomu, že lietadlo má nejaké problémy.
Na palube dopravného lietadla bolo 307 ľudí, z toho 16 členov posádky, ako aj 141 Číňanov, 77 Juhokórejčanov, 61 Američanov a jeden Japonec. Stroj absolvoval zhruba desaťhodinový let zo Soulu, ktorý bol zastávkou na ceste zo Šanghaja.
Po nešťastí uzatvorili na letisku štyri dráhy, z ktorých už tri opäť otvorili.
Podľa skúseného pilota Roryho Kaya, na ktorého sa odvoláva agentúra AP, sa pod nešťastie mohla podpísať aj skutočnosť, že nefungoval systém automatického priblíženia lietadla k dráhe (ILS, Instrument Landing System). Navyše začiatok dráhy bol z dôvodu stavebných prác na letisku presunutý o 90 metrov na západ.