Liptovský Mikuláš 28. septembra (TASR) – Vzdelávaním personálu ubytovacích zariadení pokračoval v uplynulých dňoch veľký projekt slovensko-poľskej cezhraničnej spolupráce Klastra Liptov a Biura promocji Zakopaného v oblasti cestovného ruchu pod príznačným názvom Tatry spoločne.
"Vo významných destináciách dávno pochopili, že nestačí stavať nové lanovky, hotely, akvaparky, mimochodom, v tomto roku sa na Liptove investovalo do cestovného ruchu neuveriteľných 52 miliónov eur, ale treba investovať aj do ľudí, ktorí vytvárajú atmosféru prostredia, kam sa chodí za oddychom. V službách je to vždy tak, že sa stretáva človek s človekom. Ak nie je personál pripravený poskytnúť prívetivú pohostinnosť, ani zlaté lanovky a postele to nenahradia," prízvukoval projektový manažér Klastra Liptov Ján Gemzický.
Zároveň zdôraznil, že hlavným zámerom spomínaného cezhraničného projektu je dostať do popredia Tatry ako celok. "Samozrejme, vytvoríme tak väčšiu a komplexnejšiu ponuku služieb a pritiahneme viac turistov. Tak, ako to robia napríklad v Alpách. Spájajú sa talianske, rakúske, švajčiarske organizácie a vytvárajú spoločné produkty. Toto je naším cieľom, nie kradnúť si turistov, ale pritiahnuť ich k nám na dlhšie obdobie. Keď je niekto týždeň v Zakopanom, nech si na jeden deň odbehne na Liptov a naopak," pokračoval Gemzický.
"Realizáciou tohto projektu, výrobou a distribúciou veľkého množstva propagačných materiálov naša spolupráca nekončí. Práve naopak, mal by byť začiatkom čoraz hlbších vzájomných väzieb a ďalších spoločných projektov. Tatry nás nerozdeľujú, ale spájajú. Navzájom sme si konkurenciou, ale jej najvyššou formou je práve spolupráca, ktorá nám prinesie zvýšenie konkurencieschopnosti na európskom trhu," dodal pre TASR projektový manažér Klastra Liptov.
UPOZORNENIE: TASR vydá k správe zvukový záznam.