Na bezpečnú premávku v tuneli dohliadajú pracovníci Strediska správy a údržby v Čadci, okrem neho aj v tuneloch Svrčinovec a Poľana na diaľnici D3 Svrčinovec – Skalité.
“Tunel Horelica je jednorúrový s dvomi jazdnými pruhmi pre obojsmernú dopravu a so zvýšeným peším chodníkom po oboch stranách. Výnimočnosťou v rámci Slovenska je šírka vozovky medzi okrajmi chodníkov 9 metrov,” uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová s tým, že tunel Horelica je tak najširší. Pre šírenie núdzových a bezpečnostných informácií je v tuneli rozhlas, desať SOS kabín a osem protipožiarnych výklenkov s hydrantmi. “O vetranie sa v prípade zadymenia starajú dve dvojice axiálnych prúdových ventilátorov. Tunel je vybavený štandardným technologickým vybavením, ktoré sa nám v roku 2018 podarilo zmodernizovať a doplniť,” priblížila Michalová.
Za tunelom Horelica v smere k hraniciam s Českou republikou a Poľskou republikou je vo výstavbe úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Po jeho dostavbe sa podľa NDS výrazne zlepší dopravná situácia v regióne, najmä vo Svrčinovci, v Čiernom, Skalitom a v samotnom meste Čadca. Tranzitná doprava sa dostane na diaľnicu a v súčasnosti časté uzatváranie tunela Horelica by malo byť minulosťou.
“Tunel je špecifický, uzatvorený priestor a je preto mimoriadne dôležité zvýšiť pozornosť pri prejazde. Mnoho dopravných kolízií v tuneli Horelica vzniklo z dôvodu, že motoristi nedodržiavali bezpečný odstup, predbiehali ostatné vozidlá alebo nerešpektovali červenú na semafore pred tunelom,” upozornila Michalová. “Tunel Horelica však poslúžil aj pri prevážaní nadrozmerného nákladu ako električiek či lodí. Zablúdili nám sem aj podgurážení chodci,” dodala hovorkyňa NDS.