Bratislava 19.február (HSP/Foto:Mercedes)
Ruku na srdce, kto z nás by nechcel štýlové auto, ktoré priťahuje pohľady náhodných okoloidúcich. O tomto sne vedia určite aj dizajnéri v Mercedese a postupným prenikaním do nižších segmentov dávajú aj obyčajnejším ľuďom možnosť kúpiť si exkluzivitu. Tak vzniklo najmenšie SUV z dielne Mercedesu: Mercedes GLA.
Hneď sa začiatku sa môžeme sporiť, či vôbec ide o SUV. Zrejme ide viac o crossover. Navyše celkom malý: dĺžka 4,42 metra, výška len 1,49 metra a rázvor rovnaký ako jeho najmenší súrodenec Mercedes triedy A.
Na druhej strane ponuka motorov už nevytvára dojem úplnej kompaktnosti: najslabší benzínový agregát má výkon 115 kW a najslabší diesel 100 kW. Oba motory sa dodávajú s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Záujemcovia o pohon 4×4 musia siahnuť po vyššej konfigurácii, teda po automatickej 7-stupňovej prevodovke a v prípade benzínového motora aj po výkone 155kW. Dobrou správou je, že pohon štyroch kolies s kombinácii s modernými motormi nesklamal ani pri dlhodobých testoch v horských podmienkach Sierry Nevady v Španielsku. GLA sa teda terénu len tak nezľakne.
Ako to už pri prémiových znáčkách býva zvykom, výrobca ponúka širokú paletu doplnkových výbav: napr. Style, Urban, AMG Line, Night či Exklusiv. Okrem štýlu GLA ponúka mnohé technologické vymoženosti ako integráciu s iPhone, zobrazovanie aktuálnej dopravnej situácie či zdielanie informácií o pozícii auta.
Nakoniec sme si nechali azda kameň úrazu prémiového auta – cenu. Tá začína na 29 550 Euro. Na štvorkolku si treba prichystať ešte minimálne 5 000 Euro navyše. Zaujímavosťou je, že najbližší konkurenti, BMW X1 a Audi Q3, ponúkajú nižšie ceny napriek tomu, že prišli na trh podstatne skôr.
tk