Bratislava 24. júna 2021 (SITA/HSP/Foto:TASR – Jakub Kotian)
Asociácia priemyselných zväzov (APZ) sa mení na Asociáciu priemyselných zväzov a dopravy (APZD). Zamestnávateľská organizácia, ktorá je odborným partnerom slovenského priemyslu a hlasom zamestnávateľov z oblasti automobilového, strojárskeho, elektrotechnického či hutníckeho priemyslu, rozširuje svoju členskú základňu o zväzy združujúce zamestnávateľov v doprave a logistike. K priemyselným zväzom sa ako noví členovia APZD pridali Zväz logistiky a zasielateľstva SR, Asociácia železničných dopravcov Slovenska – AROS a Zväz autobusovej dopravy
„Vznik dopravnej platformy považujeme za prirodzené pokračovanie a napredovanie našej činnosti. Fungujúca a kvalitná dopravná infraštruktúra je nevyhnutným predpokladom pre konkurencieschopný priemysel,“ konštatoval prezident APZD Alexej Beljajev.
Podľa neho bude dopravná platforma presadzovať zvýšenú aktivitu štátu pri realizácii tranzitnej cesty Via Carpatia. Tá je najkratšou historickou cestou zo severu na juh, pričom spája Baltické a Egejské more a je dôležitým prvkom medzinárodného cestného systému.
Podľa zväzu, ak štát nezrýchli tempo, okolité krajiny ľahko nedobehneme a doprava začne Slovensko obchádzať cez iné štáty. To by malo výrazne negatívny vplyv na ekonomický rast krajiny a potenciál získavania nových investícií. Z pohľadu železničnej dopravy patrí medzi akútne témy najmä zlý stav železničnej infraštruktúry a nízka či nepredvídateľná podpora zo strany štátu. Slovensko má na základe Strategického plánu rozvoja dopravy do roku 2030 presunúť 30 percent prepráv z ciest na železnicu. To však nebude možné, ak štát nezačne venovať pozornosť potrebám železničných dopravcov.