Bratislava 29. apríla (TASR) – Zjednodušiť, zrýchliť a uľahčiť styk občanov so Sociálnou poisťovňou (SP) pri vybavovaní potrebnej agendy má za cieľ realizácia projektu Elektronizácia služieb Sociálnej poisťovne. Podľa informácií z dnešného stretnutia predstaviteľov SP s novinármi by jeho realizácia mala byť ukončená v závere roka 2015.
Ako uviedol riaditeľ sekcie informatiky SP Jaroslav Beluš, okolo projektov sa vyskytli viaceré nepravdivé informácie. V skutočnosti je na Národný projekt č.1 vyčlenených 34 miliónov eur a na Národný projekt č.2 12 miliónov eur. Uvedené prostriedky sú nenávratným príspevkom v rámci realizácie Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS). Na náklady Sociálnej poisťovne pôjde prevádzka a udržiavanie systému vrátane jeho aktualizácie.
V súčasnosti je realizácia projektov v štádiu verejného obstarávania.
Cieľom implementácie nového integrovaného informačného systému je transformácia súčasného agendového spracovania na systém poskytovania elektronických služieb. Sociálna poisťovňa po realizácii projektu bude reagovať na vzniknutú životnú situáciu občana a odbremení ho od administratívnej záťaže v oblasti výkonu sociálneho poistenia. Transparentnosť výkonu sociálneho poistenia a jeho kontrola bude podporená elektronickými službami zameranými na spracovanie žiadostí a podnetov občanov.