Bratislava 10. decembra (TASR) – Sociálna poisťovňa (SP) upozorňuje, že o vystavenie potvrdenia o tom, že právnická alebo fyzická osoba nemá evidované nedoplatky na sociálnom poistení, je potrebné požiadať prostredníctvom neformálnej žiadosti (listom) príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne, v ktorej sú registrovaní na sociálne poistenie.
Na tento účel SP nemá špeciálne tlačivo. V žiadosti je potrebné uviesť identifikačné údaje právnickej alebo fyzickej osoby (napr. názov spoločnosti, adresa spoločnosti, IČO, resp. meno, priezvisko, rodné číslo, bydlisko) a tiež účel, pre ktorý o potvrdenie klient žiada. Ústredie SP podobné potvrdenia nevystavuje – robí tak len v prípade, ak klient nie je a ani nikdy nebol registrovaný ako odvádzateľ poistného na sociálne poistenie.
V poslednom období zaznamenala SP zvýšený počet otázok klientov, ktorí potrebovali získať potvrdenie o nedoplatkoch v súvislosti s možnosťou získať podiel 2 % zo zaplatenej dane podľa zákona o dani z príjmov. Ide najmä o zamestnávateľov, občianske združenia, či neziskové organizácie, ale tento doklad často žiadajú aj fyzické osoby.
TASR informoval hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.