„Kvalitu za najdôležitejší faktor označilo 61 % respondentov. Na cenu prihliada až 52 % respondentov. Treticu najdôležitejších faktorov uzatvára chuť, ktorú za dôležitú považuje 46 % Slovákov,“ uviedol k výsledkom prezident Slovenského mliekarenského zväzu Stanislav Voskár.
Prieskum tak potvrdil, že cena je u slovenských spotrebiteľov stále dôležitejšia ako napríklad krajina pôvodu, zloženie a čerstvosť. Krajinu pôvodu za dôležitý faktor považuje len 35 % respondentov. „Spotrebitelia deklarujú, že kvalita je pre nich dôležitá. Paradoxne, krajinu pôvodu považuje za dôležitú len niečo viac ako tretina opýtaných. Pritom práve slovenské mliečne výrobky, na rozdiel od dovezených potravín, nikdy neboli predmetom potravinového škandálu,“ pokračoval Voskár.
Prezident slovenských mliekarov preto považuje za dôležité ešte aktívnejšie pracovať s vybranými skupinami spotrebiteľov a informovať ich o tom, že slovenské mliečne výrobky spĺňajú najvyššie štandardy kvality. Navyše nezaťažujú životné prostredie veľkou uhlíkovou stopou, pretože sú od domácich výrobcov vždy čerstvé. Čerstvosť mliečnych produktov pritom považuje za dôležitú 32 % opýtaných. „Je to teda oveľa menej, ako kvalitu, pričom pri tovaroch mliekarenského sektora sú kvalita a čerstvosť dve vzájomne prepojené nádoby,“ myslí si Voskár.
Mliečne výrobky spotrebitelia najčastejšie nakupujú v hypermarketoch a obchodných reťazcoch. Túto možnosť označilo 90 % respondentov. Lokálne predajne využíva 42 % Slovákov. V predajniach s farmárskymi výrobkami kupuje mliečne výrobky 18 % spotrebiteľov, z automatov na mlieko 15 % a priamo od poľnohospodárov 11 %.
Slovenský mliekarenský zväz ako stavovská a dobrovoľná organizácia združuje právnické a fyzické osoby podnikajúce vo výrobe, spracovaní a predaji mlieka a mliečnych výrobkov.