Moskva 29. októbra 2016 (HSP/Foto:Facebook)
Letectvo, tak vojenské, ako aj civilné, je dnes jedným z prioritných cieľov rozvoja priemyslu všetkých silných štátov. Technologický prielom doviedol k objaveniu sa súčasných typov lietadiel, ktoré sa dajú všemožne využívať.
V civilnom letectve sa tlak vedie na magistrálne lietadlá s rôznou dĺžkou letu a množstva cestujúcich. Rusko v tom dosiahlo vážny progres tým, že skonštruovalo Suchoj Superjet 100. Netreba zabúdať aj o očakávanom objavení sa pýchy konštruktérov lietadle MS-21.
Na zvýšenie technických ukazovateľov lietadiel sa využívajú najmodernejšie technológie. Letecké firmy konštruujú najnovšiu avioniku, využívajú materiály novej generácie a aj „srdcia“ leteckej techniky – jej motory. Ruské lietadlá sú na daný moment vybavené motormi Permského motorárskeho závodu – PS-90A.
Mnohí experti sa však nazdávajú, že skutočný prielom v tejto oblasti dosiahne až motor PD-14 z tejto fabriky.
V týchto časoch tieto motory prechádzajú cez druhé štádium letových testov na palube lietajúceho laboratória Il-76LL. Na tento rok je naplánovaných okolo 50 štartov pred spustením sériovej výroby.
Motor je vyrobený zo superľahkých pevných materiálov novej generácie, čo im umožní predĺžiť doby služby a v porovnaní s predchádzajúcimi motormi aj významne znížiť spotrebu paliva.
Podľa finobzor.ru, srspol.sk