Wolfsburg 11. marca 2016 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Kerstin Joensson)
Predaj značky Volkswagen vo feburári klesol o 4,7 %
Krátke oživenie odbytu Volkswagenu (VW) sa vo februári skončilo. Predaj kmeňovej značky nemeckého koncernu opäť klesol. Informovala o tom agentúra DPA.
Vo februári 2016 sa po celom svete predalo 394.400 vozidiel značky VW. To je o 4,7 % menej ako v rovnakom období vlani. V januári ešte odbyt medziročne vzrástol o 2,8 %. Za prvé dva mesiace je zatiaľ v mínuse o 0,5 %.
Hlavným dôvodom negatívneho vývoja vo februári bol pokles predaja v Číne o 3 %. Automobilka to zdôvodnila dovolenkami počas osláv Čínskeho nového roka. Problémovými trhmi, na ktorých dopyt naďalej prudko klesá, zostávajú trhy v Latinskej Amerike a Rusku.
Navyše, emisný škandál spôsobil, že v USA je ešte stále pozastavený predaj dieselových vozidiel. Predaj značky VW sa vo februári v USA medziročne prepadol o 13,2 %.
Predaj značk BMW vo februári vzrástol o vyše 9 %
Predaj BMW sa vo februári výrazne zvýšil. Vďačí za to prudkému nárastu dopytu v Číne. Informovala o tom agentúra DPA.
Vo februári sa po celom svete predalo 143.419 vozidiel značky BMW. To je o 9,1 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani. Mníchovská automobilka tak minulý mesiac predala približne o 10.000 áut viac než konkurenčný Mercedes.
Vrátane značky Mini sa odbyt koncernu BMW vo februári medziročne zvýšil o 7,9 % na 163.965 áut. Motorom rastu predaja bol vysoký dopyt po vozidlách jednotkového a dvojkového modelového radu. Prudko sa zvýšil aj odbyt malého športovo-úžitkového auta X1.
Zisk výrobcu nákladných áut MAN klesol vlani takmer o polovicu
Nemecký výrobca nákladných áut MAN zaznamenal za minulý rok výrazný pokles zisku, pod čo sa podpísali slabšie tržby. Informoval o tom portál RTTNews, ktorý zverejnil dnes oznámené výsledky spoločnosti.
Čistý zisk za rok 2015 dosiahol 140 miliónov eur oproti 254 miliónom eur v roku 2014. Medziročne to znamená pokles o 45 %. Zisk na akciu klesol z 1,73 eura na 0,95 eura.
Aj prevádzkový zisk zaznamenal prudký pokles, keď dosiahol 92 miliónov eur oproti 384 miliónom eur v roku 2014. Na prevádzkový zisk mali najväčší vplyv reštrukturalizačné náklady a zhoršené trhové podmienky v Brazílii.
Tržby klesli o 4 % na 13,7 miliardy eur, z toho divízia nákladných áut a autobusov MAN Truck & Bus dosiahla tržby na úrovni 10 miliárd eur. Podľa spoločnosti sa trh s nákladnými vozidlami v Európe zotavil, no v iných regiónoch, najmä v Brazílii, zostáva situácia napätá. Okrem Brazílie má koncern MAN obavy aj z vývoja na ruskom trhu.