Bratislava 29. marca 2019 (HSP/hnonline.sk/Foto:SITA-Jana Birošová)
Počas štvrtka 28. marca mal tím prezidentskej kandidátky porušiť moratórium, keď sa jej bannery objavovali na stránkach Hospodárskych novín
Webový portál Hospodárskych novín, HNonline.sk, mal počas štvrtového dňa zobrazovať platenú reklamu, ktorá už bola zakázaná. Malo sa jednať o “programatickú reklamu,” ktorá naskakovala z googlu. Vydavateľstvo Mafra, ktoré vydáva Hospodárske noviny, sa podľa jeho výkonného riaditeľa Vladimíra Mužíka od tejto reklamy spolu s portálom Hospodárskych novín dištancuje.
Bannery sa na portáli včera objavovali na objednávku istého muža menom Styk, ktorý je registrovaným podporovateľom Zuzany Čaputovej. Z jeho transparentného účtu mali včera plynúť za reklamu tisíce eur, “preto včera počas moratória mnohým vyskakovala platená inzercia pani Čaputovej,” uvádza Šefčovič vo svojom vyhlásení na sociálnej sieti. Zároveň tímu Čaputovej ako aj jej samotnej vyčíta, že sa za tento prečin neospravedlnili.
Hovorca prezidentskej kandidátky Martin Burgr pre portál Hospodárskych novín uviedol, že sa k uvedeným skutočnostiam počas moratória nebudú vyjadrovať.
Michal Styk, ktorý bol zadávateľom platenej reklamy, reagoval na Šefčoviča na sociálnej sieti nasledovne:
” V prvom rade nebol porušený žiadny zákon. Platená inzercia bola zastavená v stredu pred polnocou tak, ako určuje zákon. To, že platby prichádzajú deň po stopnutí platených reklám, je predsa logické. Tak ako z môjho transparentného účtu odišla platba, takisto odišli včera platby aj z účtu Mladí Sociálni demokrati – teda od tretej strany, ktorá podporuje Vás,” uviedol Styk.
Pripomenieme, že volebné moratórium začalo plynúť vo štvrtok 29. marca o 7:00 hodine. Až do volebného dňa a počas neho je zakázané viesť kampaň aj informovať o kandidátoch v ich prospech či neprospech.