Aby sa ale Slovensko stalo významným hráčom, je podľa zúčastnených nutné medzisektorové partnerstvo medzi energetickým priemyslom, výrobcami elektromobilov a vládou.
Z pohľadu užívateľa bude podľa riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektromobilitu Patrika Križanského ďalší rozvoj elektromobility na Slovensku závisieť aj od toho, aká rozmanitá bude ponuka pokiaľ ide o nové modely. Dôležitá bude aj schopnosť uspokojiť dopyt po elektromobiloch, na ktoré aktuálne zákazníci musia čakať i niekoľko mesiacov. Prehodnotiť by sa podľa neho mala aj celá schéma dotácií, predovšetkým pokiaľ ide o formu, a to „zo šprintu na maratón“ a štát by tiež mal namiesto motivovania ľudí k nákupu elektromobilov dotáciami, radšej zákazníkov demotivovať od nákupu automobilov spôsobujúcich zvýšené znečistenie napríklad vyšším zdanením.
Debata zároveň potvrdila, že Slovensko má viac ako dostatočné výrobné kapacity elektrickej energie pre ďalší rozvoj elektromobility, bariéry môže predstavovať skôr preťaženosť distribučnej siete. Hoci bola nabíjacia infraštruktúra tiež zasiahnutá pandémiou, väčšinou vo forme zníženia počtu inak pravidelných zákazníkov pre budovanie nabíjacích staníc, ako i celkovým znížením nabíjacích relácií koncových zákazníkov, v tejto oblasti sa očakáva rýchly návrat do normálu. Najdôležitejšími predpokladmi pre ďalší rozvoj infraštruktúry nabíjania pritom podľa zúčastnených nebude vysoký počet nabíjacích staníc, ale ich strategické umiestnenie, efektívnosť, či variabilita.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra Slovenskej republiky, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. Jej poslaním je podpora exportných aktivít slovenských spoločností na globálnom trhu a prílev investícií na Slovensko.