“Momentálne vôbec nie je možné vysielať politickú reklamu počas kampane do komunálnych volieb ani do volieb do vyšších územných celkov. Nemôžu ju vysielať celoslovenské médiá ani vysielatelia s licenciou. Je to zvláštna situácia, lebo politickú reklamu nesmú vysielať subjekty s licenciou pre televízne a rozhlasové vysielanie, ktoré sú kontrolované a pokutované štátom. Najviac tým pritom trpia regionálne a lokálne médiá, pre ktoré by mohla byť politická reklama zdrojom príjmov,” uviedla pre agentúru SITA podpredsedníčka Výboru NR SR pre kultúru a médiá Natália Milanová. Ako dodala, politickú reklamu by mohli využívať kandidáti ako jednu z ciest ako osloviť svojich voličov.
Ďalším z cieľov návrhu zákona bolo upraviť postup vo vysielaní diskusných programov v čase volebnej kampane pri voľbách do orgánov územnej samosprávy tak, aby sa vysielanie týchto programov nepovažovalo za zmenu programovej služby, ktorú by vysielatelia museli dodatočne oznamovať Rade pre vysielanie a retransmisiu. Podľa Milanovej je momentálne na vôli vysielateľa, či do programu zaradí diskusné programy, alebo nie.