Paríž 12. júla (TASR) – Francúzska sieť predajní Carrefour zaznamenala v 2. štvrťroku tohto roka mierny pokles tržieb. Dôvodom je spomalenie jej kľúčového európskeho trhu. Výpadok tržieb v Európe nedokázal nahradiť ani rast predaja v Ázii a Latinskej Amerike.
Tržby Carrefouru, ktorý je druhým najväčším maloobchodným reťazcom na svete, za tri mesiace do konca júna klesli o 0,3 % na 21,7 miliardy eur z 22,4 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg však očakávali, že budú ešte o niečo nižšie a dosiahnu iba 21,6 miliardy eur.
Po vylúčení kurzových vplyvov a tržieb z predaja benzínu sa obrat predajní Carrefour otvorených dlhšie ako rok v druhom kvartáli znížil medziročne o 1,3 %.
Za prvých šesť mesiacov 2012 tržby reťazca vzrástli medziročne o 0,9 % na 43,7 miliardy eur, a to vďaka prevádzkam v Latinskej Amerike a Ázii, ktoré Carrefouru pomohli zmierniť pokles odbytu vo Francúzsku a štátoch na juhu eurozóny sužovaných dlhovou krízou. V období apríl až jún sa odbyt európskych predajní Carrefour znížil medziročne o 3,7 %.
Carrefour v marci zastavil plán rekonštrukcie niektorých najväčších predajní v Európe, znížil ceny, zaradil do ponuky viac produktov s vlastnou značkou a rozšíril možnosť objednávky nákupu cez internet, aby prilákal zákazníkov.
Nový generálny riaditeľ reťazca Georges Plassat však v júni upozornil, že Carrefour potrebuje minimálne tri roky, aby dosiahol obrat k lepšiemu. Dodal, že reťazec sa stiahne z trhov, kde má miestna konkurencia lepšiu pozíciu.