Berlín 14. januára (TASR) – Nemecký obchodný reťazec Metro zaznamenal v 1. štvrťroku finančného roka 2013/14 pokles zisku o viac ako 3 %. Na príčine sú kurzové vplyvy, ktoré skresali jeho príjmy zo zahraničia, a tiež slabšia vianočná sezóna. Po očistení od kurzových vplyvov však obrat reťazca v 1. kvartáli vzrástol. Informovala o tom agentúra RTTNews.
Podľa predbežných výsledkov sa tržby reťazca v 1. kvartáli nového obchodného roka, ktorý sa začal 1. októbra 2013, znížili o 3,3 % na 18,7 miliardy eur. Dôvodom boli nepriaznivé kurzy mien v mnohých častiach východnej Európy a Ázie, ako aj slabší odbyt siete jeho predajní Real v Rusku, Rumunsku, na Ukrajine a tiež Media Markt v Číne. Po očistení od kurzových vplyvov sa však tržby Metra v sledovanom období zvýšili medziročne o 1,1 %.
Tržby divízie METRO Cash & Carry za tri mesiace do konca decembra 2013 vzrástli o 0,9 % na 8,5 miliardy eur, a to vďaka východnej Európe a Ázii, zatiaľ čo v západnej Európe a na domácom trhu v Nemecku sa tržby tejto divízie znížili.
Spoločnosť Metro v 1. kvartáli nového finančného roka otvorila 36 prevádzok v 9 krajinách sveta, a to 10 obchodov METRO Cash & Carry, 25 prevádzok Media-Saturn a jeden hypermarket Real. A zároveň nemecká spoločnosť v sledovanom období zatvorila oba egyptské obchody Cash & Carry pre nepokoje v krajine a slabý podiel na tamojšom trhu.
Metro celkovo prevádzkuje 2200 obchodov v 32 krajinách a regiónoch. V predchádzajúcom obchodnom roku, ktorý sa skončil 30. septembra 2013, dosiahli tržby celej siete Metro približne 66 miliárd eur.