Bratislava 22. júla 2015 (HSP/auto.cz/Foto:bmw.sk)
V poradí už šiesta generácie vlajkovej lode mníchovskej automobilky bola predstavená v prvej polovici júna a spustenie predaja je naplánované na október. Na oficiálnej stránke BMW sa objavili prvé informácie o cenách
BMW nasadilo novej generácii modelu 7 odtučňovaciu kúru, vďaka ktorej oproti predchádzajúcej “sedmičke” zhodilo až 130 kilogramov. Táto hodnota bola dosiahnutá predovšetkým vďaka použitiu ľahkých materiálov vrátane CFRP – čo je v podstate plast vystužený uhlíkovými vláknami.
Nesmieme zabudnúť spomenúť najmä moderné technológie, ktoré sú gro v luxusnom segmente. Autu nechýbajú laserové svetlomety, systém aktívneho pruženia Executive Drive Pro ani plug-in hybridný systém kombinujúci elektromotor a benzínový štvorvalec (!!). Elektromotor so spaľovacím motorom dokopy produkujú 240 kW (326 koní) a automobilka oficiálne uviedla spotrebu 2,1 litra paliva na sto kilometrov. Batérie zvládnu vzdialenosť približne 40 kilometrov a na zelený pohon budete môcť uháňať rýchlosťou 120 km/h. Plug-in hybrid sa však zatiaľ v ponuke na oficiálnych stránkach importéra nenachádza.
Nová generácia sa bude tradične ponúkať v krátkej a predĺženej verzii Long. Tá pridá pasažierom na zadných sedadlách 9 centimetrov priestoru pre kolená. Krátka verzia má takmer 5,1 metra, verzia Long je dlhá 5.238 mm. Šírku majú obe verzie rovnakú – 1.902 mm. BMW 7 je vysoké 1.467 milimetrov, Long verzia má o 12 milimetrov viac. Obe verzie ponúkajú solídnych 515 litrov batožinového priestoru.
Základnou verziou je 730d, teda trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 195 kW (265 koní) a 620 Nm krútiaceho momentu. Pozoruhodné je zrýchlenie na stovku – 6,1 sekundy a ešte pozoruhodnejšia je oficiálne udávaná spotreba – len 4,7 litrov nafty, čo sa rovná 124 g škodlivých emisí na kilometer. Cena za krátku verziu so zadným pohonom je 87.600 €. Predĺžená Long verzia štartuje s rovnakým motorom od 93.300 €. Za systém pohonu všetkých kolies xDrive si pri oboch verziách priplatíte 3.400 € a vďaka nemu vám stúpne spotreba na rovných päť litrov.
V ponuke nechýbajú ani benzínové motory, slabším z nich je taktiež trojlitrový šesťvalec 740i, ktorý ponúka 240 kW (326 koní) a 450 Nm krútiaceho momentu. Nové BMW radu 7 s ním na stovku vystrelí za 5,5 sekundy a na sto kilometrov pri normovanej jazde údajne spotrebuje 6,8 litrov benzínu. Ponúka sa výhradne so zadným pohonom a BMW si ho cení na 93.200 €. Za verziu Long si priplatíte ďalších 6.050 eur.
Vrcholom ponuky je zatiaľ verzia 750i xDrive, ktorú si bude možné (ako vyplýva z názvu) objednať len s pohonom všetkých kolies. Turbom prepĺňaný osemvalec s objemom 4,4 litra sa pýši výkonom 330 kW (450 koní) a mohutným krútiacim momentom 650 Nm. Na prístrojovom paneli vám zasvieti 100 km/h za 4,4 sekundy a údajne si vypýta 8,2 litrov benzínu na sto-kilometrovú jazdu. BMW 750i xDrive môže byť vaše za 111.000 a predĺžená verzia za 117.050 €. Všetky motorizácie sú spriahnuté s 8-stupňovým automatom ZF.
Novinkou v BMW radu 7 bude aj systém nazývaný Remote Control Parking – teda diaľkovo ovládané parkovanie. BMW vďaka nemu dokáže zaparkovať bez prítomnosti osoby na sedadle vodiča pomocou množstva kamier a senzorov. Ide tak o prvý produkčný automobil vybavený touto funkciou.
Video: