Predstaničný priestor zrekonštruovalo mesto za vyše 2,43 milióna eur, na čo získalo prostriedky z európskych zdrojov vo výške takmer 1,9 milióna eur. Nepodarilo sa ale v rámci nej vyriešiť dlhotrvajúci problém zatekania vody do prevádzok umiestnených v podchode medzi železničnou a autobusovou stanicou. Hydroizolácia podchodu totiž stále spôsobuje priesaky vody do zrekonštruovaného predstaničného priestoru. „Rozsiahla rekonštrukcia predstaničného námestia zmenila vzhľad pomyselnej vstupnej brány do Prešova na moderný priestor vrátane nových zastávok MHD a chodieb v podchode. Pri odkrytí starých konštrukcií sa však podarilo odhaliť aj nedostatky v hydroizolácii podchodu z vonkajšej strany. Chybná hydroizolácia totiž spôsobuje priesaky vody, ktoré sa v tomto priestore začali objavovať už od roku 1993. Odvtedy bolo v podchode vykonaných niekoľko čiastkových opráv, no tieto nedostatky sa nikdy celkom nepodarilo odstrániť,“ vysvetlil Tomek.
Priesaky vody sa začali na nových stenách a stropoch objavovať aj po ukončení rozsiahlej rekonštrukcie. „Preto sme vykonali čiastkové opatrenia a v odkrytých vrstvách sme zrealizovali úpravy za účelom eliminácie priesakov, vďaka ktorým sa podarilo zatekanie vody zmierniť. Po vykonaní opráv bol priestor naďalej pravidelne monitorovaný a aj na základe toho sa preukázalo, že zatekanie sa prejavuje ďalej,“ doplnil Tomek.
Mesto Prešov si preto dalo vypracovať projektovú dokumentáciu k hydroizolácii podchodu, ktorá má určiť presné príčiny vytvárania priesakov a navrhnúť rozsah prác, ktoré sú potrebné na odstránenie zatekania. „Dokumentácia má zároveň určiť či bude v tejto súvislosti potrebná aj rekonštrukcia frekventovanej štvorprúdovej cesty nad podchodom, s čím súvisí aj komplexná hydroizolácia podchodu z vonkajšej strany,“ dodal hovorca.