Barcelona 3. novembra 2017 (HSP/Elpais/Foto:TASR/AP-Michel Euler)
Manažér predajne Lidl Jean P. bol prepustený pre to, že pracoval príliš tvrdo. Jean riadil barcelonskú pobočku nemeckého reťazca supermarketov do júna tohto roka, kedy spoločnosť zistila, že začína svoju prácu pred určeným časom, aby starostlivo pripravil obchod na otvorenie. Zaoberal sa objednávkami, zmenou cien a nakladaním celých paliet s tovarom. Spoločnosť mu oznámila, že ho prepúšťa.
Lidl uvádza “závažné porušenia zmluvy”. Motívom prepustenia Jeana na základe záberov z bezpečnostných kamier supermarketu bolo, že pracuje omnoho dlhšie, ako mu predpisuje pracovná zmluva. Jean uviedol, že do práce dorazí približne 5.00 hod, čiže 50-80 minút predtým, ako by mal začať pracovať.
Týmto sa Jean dopustil porušenia zmluvy, v ktorej sa uvádza, že “každá odpracovaná minúta je zaplatená a každá odpracovaná minúta by mala byť registrovaná,” vysvetľuje Lidl vo výpovedi.
Lidl tiež uviedol, že dostal “sťažnosti” od ostatných zamestnancov po tom, čo im Jean navrhol, aby sa taktiež dostavili skôr. Navyše, pri niekoľkých príležitostiach bol v práci sám, čo nie je povolené z bezpečnostných dôvodov.
Jean pracoval pre spoločnosť Lidl od roku 2005 a verí, že jeho prepustenie je nespravodlivé. Prinútilo ho, aby podal právny nárok na opätovné zamestnanie reťazcom supermarketov. Vo svojom tvrdení jasne uviedol, že nikdy od nikoho nepožadoval, aby ho sprevádzal, keď otvára supermarket. Tiež uviedol, že supermarket mu nikdy nenavrhol, aby nechodil skôr a pripravil supermarket, aby ho mohol efektívne riadiť. Jeho právnik Juan Guerra poukazuje na to, že ak Jean porušil akékoľvek pravidlá, bolo to výhodnejšie pre spoločnosť ako pre samotného Jeana.
“Je potrestaný za to, že pracuje príliš tvrdo a snaží sa dbať na to, aby, obchod fungoval hladko,” hovorí Guerra, ktorý dodáva, že jeho klient nedostal varovania na správanie. Medzitým Jean kritizuje “pokrytectvo” spoločnosti, keďže mal tlak na dosiahnutie cieľov predaja.
Jean tvrdí, že pracovať dlhšie a ťažšie, ako bolo uvedené v jeho zmluve, to nie je niečo, čo často robil, ale niečo, čo bol nútený urobiť, pretože supermarket prešiel reštrukturalizáciou tesne predtým, než zábery na bezpečnostných kamerách odhalili jeho “priestupky”. Podľa riaditeľa si Jean uvedomil, že reštrukturalizácia bude vyžadovať čas a úsilie. “Na dosiahnutie predajných cieľov bolo potrebné pracovať mimo otváracích hodín,” povedal.