Washington 24. novembra 2017 (HSP/RT/Foto:”US-ECONOMY-BLACK FRIDAY” (CC BY 2.0), Diario Critico Venezuela)
Pokiaľ ide o nakupovanie, tradičný americký Čierny piatok už nie je udalosťou číslo jedna. Čoraz viac ľudí po celých Spojených štátoch si radšej zvolí spánok namiesto trávenia času pred obchodom ráno po Dni vďakyvzdania
Napriek priaznivým ekonomickým podmienkam, vrátane najnižšej miery nezamestnanosti za 17 rokov, lacným a ľahko získateľným pôžičkám, spoločnosti neočakávajú tradičnú lavínu zákazníkov stojacich v nekonečných líniách pred obchodmi.
Podľa najnovšieho prieskumu Národnej maloobchodnej federácie 59 percent spotrebiteľov plánuje nakupovať on-line namiesto toho, aby sa obrátilo na kamenné obchody. To je údajne prvý rok, kedy sa nakupovanie online stane voľbou číslo 1.
“Táto sezóna je vždy dôležitá, ale tento rok je dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Obchodné domy sa snažia dokázať, že sú stále relevantné,” uviedol Robert Schulz, hlavný analytik pre retailový sektor pre spoločnosť Standard & Poors. Analytik predpovedá silné výdavky v tejto sviatočnej sezóne, varuje však, že tradiční maloobchodníci vyjdú naprázdno.
Zároveň sa stále viac a viac ľudí rozhoduje nakupovať počas celého týždňa. Iba 35 percent nakupujúcich plánuje robiť väčšinu svojich nákupov v samotný Čierny piatok, čo je o 24 percent menej ako v roku 2015, vyplýva zo správy, ktorú vydala konzultačná spoločnosť PwC začiatkom tohto mesiaca. Asi 13 percent opýtaných uviedlo, že nakupujú od pondelka do štvrtka, 21 percent uviedlo, že využívajú akčný Cyber Monday. Oba údaje stúpli od roku 2015 o šesť percent.
Viac ako polovica z 1 500 respondentov uviedla, že odložia svoje nákupy až do týždňa po Čiernom piatku. 15 percent opýtaných odkladá nakupovanie až na obdobie medzi Vianocami a Novým rokom.
Medzitým väčšina maloobchodníkov začne znižovať predajné ceny ešte pred Čiernym piatkom. To je jeden z dôvodov, prečo sa tradičný humbuk okolo amerického posvätného nákupného dňa v posledných rokoch stráca.